30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 8)
Mé nejlepší divadelní zážitky z letošního festivalu Divadlo byly zejména ze zahraniční sekce, jejíž obsah byl velkými jmény světového měřítka nabitý. Nejvíce mě nenadchl ale ani technicky dokonalý Lepage, ani dadaisticky hravý Marthaler, ale inscenace divadelníků maďarských a litevských.
Up
Litevské Povídky z Vídeňského lesa Yany Ross mě nadchly pro svoji divadelní preciznost a mrazivou aktuálnost, maďarská Shaxpearova myčka na ulici Kertész Viktora Bodóa pro svoji nekompromisnost a elektrizující energii.
Down
V porovnání se stabilně kvalitní zahraniční sekcí festivalu mi česká část připadala nevyvážená. Vedle emotivních Čermákových Trójanek stál Dianiškův Burian, který svým sesumarizováním lehce dohledatelných faktů o národním komikovi spíše nudil, než dojímal. Oproti Mikuláškově formálně propracovanému Chazarskému slovníku působila Její pastorkyňa ze Slováckého divadla nedomyšleně a místy až amatérsky – třeba špatná slyšitelnost herců při používání sekačky na scéně… Možná se to zdá jako maličkost či ode mne malichernost, ale při jinak vysoké laťce festivalu to budilo dojem nepatřičnosti.
Kristýna Vinařová, studentka 2. ročníku Katedry teorie a kritiky DAMU, Praha
Komentáře k článku: 30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 8)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)