Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Burza

    Martin Hodoň

    Foto s~l

    Martin Hodoň

    (1989) Vystudoval divadelní vědu na VŠMU, v červnu ukončil studia režie na JAMU Brno. Bakalářská studia završil inscenací V samotě bavlníkových polí (2017), JAMU absolvoval autorskou inscenací ISBN_international serial body number (2019). Jako režisér a dramaturg spolupracoval na mnoha nezávislých projektech – Samson, Žofia D., Mama ma má (Cena Doska 2015 v kategorii Objev roku), negatív_eGOtrip… V roce 2015 založil uměleckou platformu GAFFA, ve které se zaměřuje na principy devising theatre a interdisciplinaritu. Spolupracoval s ND Brno jako dramaturg taneční inscenace Obrys (2018). V září tohoto roku zahájil doktorandské studium na SAV v Bratislavě, kde v současné době žije a působí. Je dramaturgem festivalu Drama QUEER, připravuje autorské inscenace Limes a Neviditeľný hosť.

    Co vás přivedlo k divadlu/umění

    Máma, která je u nás doma v Tisovci už asi třicet let ochotnickou herečkou.

    Největší divadelní/umělecký zážitek

    Romeo Castellucci a jeho Democracy in America, když hostoval v roce 2017 ve Vídni. A inscenace 121 platformy D’EPOG.

    Osobnost minulosti nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči

    Horolezec Pavel Pochylý.

    Hra/námět, který vás přitahuje a který byste chtěl zpracovat

    Hru nemám. Téma ego, manipulace, mocenské vztahy.

    Umělecké disciplíny, žánry či formy (výtvarné, literatura, film, divadlo, hudba…), které máte rád a kterým se naopak vyhýbáte

    Nevyhýbám se ničemu. Literatura je pro mě spolu s výtvarným uměním největším inspiračním zdrojem. Jmen je tolik, že je nemá cenu vyjmenovávat. Aktuální hudební zjev, který mě zajímá v hudebním světě, je estetický pyroman ARCA z Venezuely a loni zavražděný americký rapper XXXtentation. Filmové blockbustry obcházím, spíš mě zajímá dokument. Divadlo si dávkuju sporadicky.

    Historická či současná osobnost, divadelní/filmová/literární či reálná postava, která je vám citově nejblíže a – naopak – která je vám vzdálená

    Repašská, Čiripová, Švarc, Šaňa, PAPO, Straková, Hochmann, Horalka.

    Rostlina/zvíře/kámen/planeta, které máte v oblibě či obdivujete

    Fascinuje mě sukulent a chilli. Jeden je soběstačný s minimálními požadavky. Druhý vytváří radikální změnu.

    Etické či jiné hranice, za které byste nešel

    Hranice a hraniční prostor je právě to, co mě zajímá a láká.

    Umělecký/divadelní sen

    Nemám.

    Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu/umění

    Antropolog, hasič nebo vysokohorský nosič.

    Plus: Zajímá vás umělecká kritika?

    Nedělám rozdíl mezi řadovým divákem a kritikem. Zajímá mě názor. Erudice není měřítkem kvality.

    • Autor:
    • Publikováno: 28. září 2019

    Komentáře k článku: Martin Hodoň

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,