Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Zprávy

    Komorní scénu Aréna čeká rok ztrát a nálezů

    Sezónu 2020/21 Komorní scény Aréna zastřešuje název Rok ztrát a nálezů a budou v ní rezonovat aktuální témata i ta, co nikdy aktuální být nepřestala. Diváci Arény poznají nové autory i autorky a uvidí i shakespearovskou klasiku.

    Komorní scéna Aréna, 28. října 289/2, 702 00 Ostrava. Foto: archiv redakce

    Lidé odjakživa něco ztrácejí a nalézají. Někdy jsou to ideály, jindy smysl života, a někdy dokonce ztratíme či nalezneme sami sebe. Hledáme, co jsme ztratili, abychom vzápětí ztratili, co jsme nalezli. Snažíme se proto žít tak, aby naše ztráty byly vyváženy našimi nálezy, což není nijak lehké. O tom, jak těžké to mnohdy je, vás poučí naše čtyři nové inscenace, jimiž v této sezóně obohatíme náš repertoár, doplňuje k další sezóně Komorní scény Aréna její dramaturg Tomáš Vůjtek.

    Repertoár divadla, vedle inscenace Konec hry, jejíž premiéra se přesouvá z června na září, obohatí další čtyři nové inscenace. V kontextu současných událostí se koncepce a dramaturgie nové sezóny, stejně jako její název, ukázaly jako velmi jasnozřivé. Dramaturgie je rozkročená od Shakespeara až po současnost a ve všech případech jde o velmi zajímavé texty, shrnuje ředitel Komorní scény Aréna Jakub Tichý. Díky přesunu Konce hry, vzniká i výjimečná situace, kdy bude tři z pěti titulů sezóny režírovat umělecký šéf Arény Ivan Krejčí.

    Ivan Krejčí. Foto: archiv redakce

    A na jaké tituly se mohou diváci těšit? V české premiéře Aréna uvede dokumentární drama slovenského publicisty Eugena Gindla, Karpatský thriller. V režii významného slovenského režiséra Romana Poláka nás čeká hořce zábavné politické divadlo, v němž je místo pro satiru i pro grotesku, říká dramaturg Vůjtek. Druhým titulem bude Shakespearův Macbeth v režii Krejčího, klasické alžbětinské drama o muži, který nalezl cestu k moci, a když se po ní vydal, ztratil vše, pro co dříve žil.

    Jako třetí Aréna nabídne, opět v české premiéře, satirickou hru Viktora Šenderoviče Pan Ein a problém požární bezpečnosti. Hra je ovlivněna poetikou absurdního divadla a s hořkým humorem zobrazuje zápas jedince s totalitní mocí, říká Tomáš Vůjtek o textu slavného ruského publicisty, moderátora, dramatika a také ostrého kritika putinovského režimu. Posledním titulem bude tragikomedie Komáři britské dramatičky Lucy Kirkwoodové. Jedná se o vtipně napsané komorní drama o osudech emeritní vědkyně a jejích dvou dcer, jehož londýnská premiéra se v roce 2017 stala událostí sezony. Na září se přesouvá premiéra Konce hry Samuela Becketta. Autor v ní vytvořit postapokalyptický obraz dožívání posledních lidí v pustině zdevastovaného světa.

    ///

    Kompletní repertoár sezóny nazvané Rok ztrát a nálezů naleznete zde.

    • Autor:
    • Publikováno: 7. května 2020

    Komentáře k článku: Komorní scénu Aréna čeká rok ztrát a nálezů

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,