Divadelní noviny > Kontext Zprávy
420PEOPLE tvoří a tančí i v online světě
Soubor současného tance 420PEOPLE vstoupil do nového roku po exkluzivních premiérách hned několika svých nových tanečních filmů. Všechny vznikly zcela v produkci 420PEOPLE, v jejich novém studiu Maiselovka a jsou stále ke zhlédnutí.
Pro toto období je typické nekončící hledání. Hledání obyčejného pocitu, že to, co děláme, má smysl. Hledání a (znovu) objevení milionu důvodů, jak a čím v této těžké době – pro kulturu i obecně – můžeme přispět k tomu, abychom lásku ke kultuře a k životu obecně nikdy neztratili. Jsme rádi, že jsme mohli a můžeme stále dál tvořit. Podařilo se nám zrealizovat několik tanečních filmů, nespočet online tanečních lekcí pro veřejnost a stále máme nekonečno nápadů, říká Václav Kuneš, umělecký ředitel souboru 420PEOPLE, s tím, že tohle všechno by se nemohlo dít bez obrovské podpory lidí. Lidé mají více než kdy jindy čas i potřebu bilancovat. Prostě se na chvíli zastavit a podívat se trochu zpátky, co že se všechno seběhlo, a proč děláme to, co děláme. My jsme spolu, doufám, našli to, jak i v téhle chmurné době přinést druhým trochu radosti. Věřím, že tanec, zpěv, hudba – prostě živé umění – má šanci nabíjet, inspirovat, pohladit po duši nebo i motivovat, doplňuje Kuneš.
A přesně takový je taneční film Ohně Stroje – Konkurz, který vznikl v režii Jaroslava Brabce a v choreografii Václava Kuneše. Děj filmu se odehrává na konkurzu, kde je castingovým režisérem herec David Prachař. Trojice nadějných adeptů (tanečníci ze 420PEOPLE Simona Machovičová, Francesca Amante a Filip Staněk) se totiž dostanou dál, než čekal i sám režisér.
Další z tanečních filmů, který vznikl v dílně 420PEOPLE, nese název Through glass a vznikl v režii Marka Partyše a v choreografii Sylvy Šafkové. Věnuje se spojení současného tance a vizuálního příběhu, jenž popisuje obraz pokřivené reality. Avšak podržíte-li ji proti zrcadlu, půjdou písmena opět správným směrem. Through Glass tak může být zároveň vnímáno jako určitá reminiscence na knihu Za zrcadlem, a co tam Alenka našla, i na druhou knihu Lewise Carrola o dobrodružstvích Alenky v pohádkových světech. Film nevypráví příběh o světě za zrcadlem, ale o světě, kde současný tanec dokáže vytvořit novou realitu, která pohádkové světy připomíná, vysvětluje Václav Kuneš, který ve filmu hraje i tančí spolu se svými kolegyněmi Simonou Machovičovou a Francescou Amante.
Poslední z filmů, ORĪGĪ, vznikl vlastně jako první ze všech. Režie se ujal Tomáš Vlček, choreografie Václav Kuneš a jeho online premiéra byla vrcholem zapojení souboru 420PEOPLE do mezinárodního projektu CLASH! Po setkání s něčím novým hledáme způsob, jak se přizpůsobit. A právě tato adaptace je základním tématem filmu. Jeho děj spojuje tři tanečnice, které mají svůj osobní, základní pohybový a taneční styl. Představte si balerínu (klasický balet), tanečnici na vysokých podpatcích (styl Broadway) a představitelku bojových umění (současný tanec). Tyto tři tanečnice a jejich různorodé styly se setkávají v jednom okamžiku a jediným možným způsobem, jak mohou společně pracovat a komunikovat, je „vzájemně se sobě přizpůsobit“. Díky úvodnímu duelu (střetu!) mezi tanečnicemi se vytvoří nový (čtvrtý) styl, díky kterému spolu budou moci fungovat. Děj vede k tomu, že hlavním a nejlepším komunikačním prostředkem je naše vlastní tělo. Tělo je nejlepší technologie a klíč ke komunikaci, přibližuje Kuneš.
Komentáře k článku: 420PEOPLE tvoří a tančí i v online světě
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)