Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Festivaly

    29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 3)

    Eyewitness and The Magnificent 294  have shown how different – but nevertheless effective – theater can deal with the past.

    Lost illusions striped Balzac to his analytic core and by doing so gave a timeless analysis of a careerist. (Very well played by the young actor Vojtěch Vondráček.)

    The little creator was a very well done farce about Kafka’s youth, which makes you laughing and thinking at once.

    To bring two of Europe’s most influential directors (Lupa and Perceval) to Pilsen was a great success in his own. The discussions gave an insight to their work which was deeply inspiring.

    Last but not least – the puppets are always a delight! Theater as it should be…

    ///

    Inscenace Očitý svědek a 294 statečných ukázaly, jak odlišně – ale přesto účinně – si divadlo dokáže poradit s minulostí.

    Ztracené iluze zacílily do Balzacova analytického jádra, a tím poskytly nadčasovou analýzu kariéristy. (Velmi dobře hrál mladý herec Vojtěch Vondráček.)

    Malý stvořitel byl velmi dobře provedenou fraškou o Kafkově mládí, díky které se smějete a přemýšlíte současně.

    Přivézt do Plzně dva nejvlivnější evropské režiséry (Lupu a Percevala) bylo velkým úspěchem. Diskuse poskytly vhled do jejich práce, což bylo hluboce inspirativní.

    V neposlední řadě – loutky vždy potěší! Divadlo, jaké má být…

    Georg Dox, journalist, Österreich / novinář, Rakousko

    • Autor:
    • Publikováno: 25. září 2021

    Komentáře k článku: 29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 3)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,