Divadelní noviny > Kontext Zahraničí Zprávy
Hrůša získal Cenu německé hudební kritiky
Bamberští symfonikové nahráli Mahlerovu 4. symfonii pod vedením svého šéfdirigenta Jakuba Hrůši v létě 2020 pro Accentus Music, mezzosopránového sóla se ujala Anna Lucia Richter. Cena německé hudební kritiky „Schallplatenkrittik Preis“ je ocenění udělované napříč německy mluvícími zeměmi asociací 160 hudebních kritiků Německa, Rakouska a Švýcarska.
https://www.youtube.com/watch?v=yGRm254LXmA
Když jsme v lednu 2020 vyjeli s Bamberskými symfoniky na turné s Mahlerovou 4. symfonií, nikdo netušil, že na dlouho dobu to bude naše poslední symfonické dílo, které jsme mohli zahrát posluchačům naživo, vzpomíná Jakub Hrůša a pokračuje: O to víc jsem rád, že se nám během léta 2020 povedlo tuto a CD natočit. V rámci zdravotních restrikcí samozřejmě, s rouškami a s patřičnými rozestupy, ale o to intenzívněji jsme prožívali naše společné snažení. Hudba Gustava Mahlera je pro nás společnou hudební domovinou.
Porotci Schallplatenkritik Preis nominovali na 103 nahrávek z oblasti všech hudebních žánrů, které vyšly v Německu, Rakousku nebo Švýcarsku za posledních 18 měsíců. Ocenění přichází ve chvíli, kdy má nejvytíženější český dirigent současnosti 7. října slavnostně otevírat sezonu italského legendární orchestru Accademia Nazionale di Santa Cecilia právě hudbou Gustava Mahlera, tentokrát symfonií č. 2, známou jako Vzkříšení. Zahájí tak své působení v Římě v pozici hlavního hostujícího dirigenta. Koncert poběží v přímém přenosu italské televize RAI.
Během nadcházející sezony se Jakub Hrůša představí u Berlínských filharmoniků, Newyorské filharmonie, v Královské opeře Covent Garden, na mnoha turné s Bamberskými symfoniky a opakovaně doma s Českou filharmonií, mimo jiné na koncertě k výročí revoluce 17. listopadu 1989.
Jakub Hrůša je jedním z nejaktivnějších a nevlivnějších reprezentantů české hudební kultury a české dirigentské školy ve světě. Pravidelně hostuje u předních orchestrů v Evropě i USA. V současné době působí jako šéfdirigent Bamberských symfoniků, hlavní hostující dirigent České filharmonie a od této sezony i hlavním hostujícím dirigentem Accademia Nazionale di Santa Cecilia. V letech 2009 až 2015 působil jako hudební ředitel a šéfdirigent orchestru PKF – Prague Philharmonia. Z jeho nejdůležitějších angažmá lze jmenovat opakované pozvání k Vídeňským filharmonikům, Berlínským filharmonikům, do filharmonie v New Yorku, Orchestre de Paris, lipského Gewandhausu či k Symfonickému orchestru Bavorského rozhlasu. Pravidelně hostuje na BBC Proms a v nadcházející sezoně ho čeká debut na Salcburském festivalu. Stejně blízko jako ke koncertnímu repertoáru má Hrůša i k operní tvorbě. Pravidelně hostuje na Glyndebournském operním festivalu, ve Vídeňské státní opeře, v londýnské Královské opeře, v Opéra national de Paris nebo Frankfurtské opeře a příležitostně na českých operních scénách. Za nahrávku skladeb Dvořáka a Martinů, ale také za DVD záznam opery Vanessa z festivalu v Glyndebourne, získal nedávno ocenění BBC Music Magazine Award. Aktivní zájem o osobnost Josefa Suka, zetě Antonína Dvořáka, se promítl do jeho loňského působení na festivalu Dvořákova Praha i do uplynulé sezóny České filharmonie. Sukovo kompletní orchestrální dílo je nyní jeho prioritním nahrávacím projektem. Společným jmenovatelem jeho činnosti v zahraničí je vytrvalé prosazování především děl českých autorů. Za tuto činnost mu v roce 2020 udělila Akademie klasické hudby Cenu Antonína Dvořáka.
Komentáře k článku: Hrůša získal Cenu německé hudební kritiky
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)