Divadelní noviny > Festivaly Zprávy
25. Divadelní Flora úspěšně proběhla
Tanečním dvojprogramem složeným z oceňovaného sóla Slovenky Evy Urbanové The Essence a tuzemské taneční inscenace roku Treatment of Remembering vyvrcholil o víkendu v Olomouci 25. ročník mezinárodního festivalu Divadelní Flora.
Pořadatelský spolek Flora Theatre Festival přivezl do Olomouce vedle předních českých divadelníků špičkové režiséry, herce, choreografy, tanečníky, performery či hudebníky z Německa, Rakouska, Maďarska, Slovenska, Finska, Kanady, Ruska nebo Chile. Vedle divadelních představení a koncertů nabídla polojubilejní Divadelní Flora na třinácti scénách přes sedm desítek akcí – divadelní představení, koncerty, workshopy, prezentace, semináře a velké množství besed.
Festival se v tradičním květnovém termínu vrátil po třech letech a jeho aktivity zastřešilo motto New World 2.022.
Jsme rádi, že jsme mohli v Olomouci kromě našich českých kolegů přivítat spoustu zahraničních divadelních hvězd, například Stefka Hanushevského, Rafaela Sancheze, Beatrix Simkó, Jennu Jalonen, Ginu Haller, Manuelu Infante, Michaela Turinského, Moritze Ostruschnjaka, Daniela Conanta nebo skvělý herecký ansámbl martinského divadla, že se na Floru po devíti letech znovu vrátil soubor činohry Národního divadla a že v Olomouci opět po pěti letech představil svou tvorbu Dušan Pařízek, ohlíží se za čerstvě proběhnuvší přehlídkou její ředitel Petr Nerušil.
Mám pocit, že Flora z českých festivalů nejvíce usiluje o kontinuální vazby, o hlubší dramaturgii. Není pouhým bazarem projektů, které momentálně letí nebo dostaly ceny, okomentoval festivalovou dramaturgii umělecký šéf brněnského HaDivadla, na jehož tvorbu se letos Divadelní Flora speciálně zaměřila, Ivan Buraj – profilová osobnost 25DF.
Od všech hostů máme krásné, pozitivní reakce. Líbí se jim, že festival, který programově reaguje na zásadní společenská i umělecká témata, nabízí obrovský prostor pro neformální besedy, na nichž především studentská část publika debatuje o jejich práci a motivacích, vypíchla specifický rys olomoucké akce její hlavní produkční Simona Vičarová.
Kompletní program jedné z největších tuzemských divadelních přehlídek, který před dvěma týdny odstartovala premiéra koprodukčního projektu Divadla na cucky, spolku Kolonie a A studia Rubín Pravidla úklidu režisérky Lucie Ferenzové, přilákal během třinácti dnů přes šest tisíc návštěvníků.
Komentáře k článku: 25. Divadelní Flora úspěšně proběhla
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)