Česká baletní „Nej“ za poslední tři roky
Dnes večer ve Stavovském divadle proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků Soutěžní přehlídky současné taneční tvorby ČR 2011. Celoroční přehlídky se zúčastnily všechny stálé samostatné baletní soubory, které měly v uplynulých třech letech alespoň jednu premiéru.
Laureáti:
Nejlepší choreografie
ANDREO BÉRANGERE (Lunedda, Bohemia Balet)
Autorské dílo
ALENA PEŠKOVÁ (Periferie, Divadlo F. X. Šaldy, Liberec)
Humor v choreografii
VIKTOR KONVALINKA a TOMÁŠ RYCHETSKÝ (Pod dekou, Bohemia Balet)
Humorný balet Pod dekou od Bohemia Balet, foto Archiv souboru
Nejlepší sólistický výkon
ZUZANA SUSOVÁ (za interpretaci role Gretchen v baletu Faust, choreografie Libor Vaculík, Národní divadlo)
IVONA JELIČOVÁ (za interpretaci rolí Carmen ve stejnojmenném baletu, choreografie Cayetano Soto, a Markýzy de Merteuil v baletu Nebezpečné známosti, choreografie Krzysztof Pastor, Národního divadla Brno)
Ivona Jeličová a Jan Fousek v baletu Carmen, foto Archiv ND Brno
Nejlepší kolektivní výkon
BALET NÁRODNÍHO DIVADLA BRNO (za inscenace Carmen, choreografie Cayetano Soto), Stvoření, choreografie Uwe Scholz a Nebezpečné známosti, choreografie Krzysztof Pastor)
BALET DIVADLA F. X. ŠALDY LIBEREC
(za inscenaci Periferie, choreografie Alena Pešková)
Z baletu Periferie, foto Petr Jedinák
Dále se porota rozhodla udělit Čestná uznání:
TANEČNÍMU CENTRU PARAHA – KONZERVATOŘI o.p.s.
– za přínos k rozvoji mladé taneční generace
HANĚ VLÁČILOVÉ
– za přínos v rozvíjení klasického baletního odkazu
MARTINU ČERNÉMU
– za vynikající scénografické řešení baletů Faust, Giselle a Zvoník od
Matky Boží
CAYETANU SOTOVI
za vynikající scénografické řešení baletu Carmen
Pětičlenná porota pracovala ve složení: Mgr. Jana Hošková, Mgr. Jan Kodet, Mgr. Zdeněk Prokeš, Mgr. Roman Vašek a prof. Vladimír Vašut.
Organizátoři před vyhlášením výsledků (od roku 1992 sedmé přehlídky) konstatovali: Uvedené inscenace obvykle dosahovaly dobrého standardu, v kontextu dotčených divadel dokonce nadstandardu, byly k vidění inscenace překvapivě dobré a výborné. Na úspěchu se podílela i rostoucí interpretační úroveň souborů, nejvíce patrná u těch menších. Dají se najít zajímavé taneční individuality, a to nejen v Národních divadlech v Praze a Brně. Je to potvrzení toho, že se dá dělat dobrý kumšt také v místě se špatnými podmínkami a pouze na první pohled nesourodým ansámblem.
Komentáře k článku: Česká baletní „Nej“ za poslední tři roky
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)