Městské divadlo Kladno má nové šéfy
Primátor města Kladno Milan Volf začátkem července oznámil, že tak jako dochází ke změnám ve vedení sportovních oddílů, nastal čas i na oživení a změny ve společnosti Divadlo Kladno. V Městském divadle Kladno tak odvoláním městské rady skončil umělecký šéf Jaroslav Slánský (nar. 1980), který nakonec ze své iniciativy odešel dohodou, a její jednatel Jan Krafka (nar. 1964).
Rozloučení s Jaroslavem Slánským bylo ze strany města velkorysé. S kladenskými prkny se Jan Krafka z osobních a zdravotních důvodů rozloučí pouze jako jednatel nikoli jako jedinečný talentovaný herec a lídr souboru, což já osobně vítám. Za léta vedení divadla odvedl obrovský kus práce, vyjádřil se tehdy Volf /zde/.
Včera pak list Vaše Kladno oznámil, že kladenští radní na svém srpnovém zasedání rozhodli o obsazení volných postů jednatele kladenského divadla a uměleckého šéfa. Do křesla jednatele neboli v zásadě ředitele Městského divadla Kladno usedl stálý člen hereckého souboru Tomáš V. Hron (nar. 1991).
Hron, který pochází z Jihlavy, v roce 2016 absolvoval obor herectví alternativního a loutkového divadla na pražské DAMU. Do angažmá v Městském divadle Kladno nastoupil hned po jejím absolvování. Kromě kladenského divadla spolupracoval s Divadlem Letí (projekt Proti pokroku. Proti lásce. Proti demokracii.,2014), s Divadlem NoD, D21 či Národním divadlem v Praze (inscenace Vidím nevidím, Nová scéna 2013). První inscenací, ve které ho mohli kladenští diváci vidět, bylo Tlustý prase (rež. Josef Kačmarčík, 2016). Od té doby ztvárnil v Městském divadle Kladno přes dvacet rolí, mezi nimiž byl např. Ethan Girard v muzikálu Donaha! (rež. Ondřej Brousek, 2016), Benjamin Braddock v Absolventovi (rež. Věra Herajtová, 2017), Todd v Nadaném žákovi (rež. Jiří Š Hájek, 2016), Vaněk v Audienci (Kristýna Čepková, 2018) nebo jako Arthur Kipps v diváckém hitu Žena v černém (rež. Adam Doležal, 2017). V sezoně 2021/2022 měla premiéru inscenace Tři mušketýři (rež. Šimon Dominik, 2021), kde ztvárnil ústřední roli d’Artagnana. /Více zde./
Místo uměleckého šéfa bylo obsazeno bývalým hercem kladenské scény Michalem Maléřem (nar. 1987). Ten se narodil v Novém Jičíně a vystudoval herectví na hudebně-dramatickém oddělení Janáčkovy konzervatoře v Ostravě, kterou absolvoval v roce 2008. Během studií hostoval v Národním divadle moravskoslezském. První angažmá získal v Chebu (Večer tříkrálový, Každý má svou pravdu, Mnoho povyku pro nic). V sezoně 2011/12 se stal členem Divadla Františka Xavera Šaldy v Liberci (Lakomec, Pension pro svobodné pány, Spamalot, Zkrocení zlé ženy, Srnky, Testosteron, Eva tropí hlouposti, Tartuffe, Poprask na laguně…). Od sezony 2016/17 byl členem souboru Městského divadla Kladno (Donaha, Poručík z Inishmoru, Brouk v hlavě, Past, Hra, která se zvrtla…) a současně spolupracoval s Divadlem na Fidlovačce (Ženy na pokraji nervového zhroucení, Testosteron) a s Divadlem Bolka Polívky v Brně (Srnky). /Více zde./
Dále pak – přestože podle Volfa patří kladenské divadlo k těm „nejvíce finančně zajištěným v republice“ – radní rozhodli o snížení počtu zaměstnanců společnosti Divadlo Kladno s.r.o.
/Pro iDN z Kladenských listů, Vaše Kladno, Divadlo Kladno a CSFD převzal a zpracoval hul/
///
Více na iDN (doplněno 21. a 24. 8. 2024 o aktuální příspěvky):
Vážení diváci Městského divadla Kladno
Vážený pane primátore, vážení radní…
Situaci v MD Kladno považuji za ostudnou
…
Komentáře k článku: Městské divadlo Kladno má nové šéfy
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)
Petr KlariN Klár
Vladimíre,
obávám se, že tento vachrlatý kompilát může přinést víc škody než užitku, neboť to dle něj vypadá, že se vlastně nic zvláštního nestalo. To ale není pravda. Je důležité číst mezi řádky:
1) Na rozdíl od kladenského primátora a bývalého hokejisty Milana Volfa oba víme, že paralela mezi sportovními oddíly a řízením prestižního divadelního domu v mnoha ohledech nefunguje, nehledě na skutečnost, že i ve sportu je výměna realizačního týmu těsně před zahájením sezony takřka bez výhrady disciplínou bezskrupulózních a arogantních blbů.
2) Divadlo je na rozdíl od kolektivních sportů, kde rychlá výměna trenéra, provedená ovšem ve správný čas, může skutečně nastartovat progres, mnohem citlivějším organismem, zcela závislým na pečlivé organizaci a adekvátním plánování.
3) O profesní erudici osob, jež ony kýžené „změny a oživení mají garantovat“, tedy nového jednatele Tomáše V. Hrona a uměleckého šéfa Michala Maléře lze s úspěchem pochybovat, stejně jako o jejich motivacích k obsazení a výkonu svěřených funkcí.
4) Oba do svých křesel navíc byli dosazeni velkopansky, tedy bez výběrového řízení. Primátor Volf se totiž velmi mylně domnívá, že divadlo je jeho, ale ve skutečnosti se chová jako Trauntenberk na Krakonošově poli a svými podloudnými kroky poměrně úspěšnou regionální scénu zásadním způsobem destabilizuje.
5) Obecné řeči o zdraví Jana Krafky, pronášené do médií coby jeden z důvodů jeho odvolání, jsou hrubě nekorektní a dehonestující. Navíc domnívat se, že když člověk nemůže kvůli zdravotním limitům vykonávat činnost jednatele, tak na herecké angažmá v pohodě stačí, je značně naivní blud.
6) Do dnešního dne Městské divadlo Kladno pro oficiální „nadbytečnost“ opustili, nebo byli nuceni opustit:
Jana Marečková, tajemnice
Jiří Š. Hájek, herec a režisér mnoha úspěšných inscenací
Michal Kuboušek, herec
Anna Smrčková, dramaturgyně
Adéla Vondráková, dramaturgyně
7) Dosud nebyly oznámeny ani personální náhrady daných postů ani způsob, kterým chce vedoucí tandem divadlo umělecky kočírovat.
8) Aktuální situace v Městském divadle Kladno je alarmující a je potřeba se jí velmi pozorně zabývat, a nikoli ji odbývat vágními výcucy.
Všem, kdož dočetli až sem, děkuji!
S přáním dne dobrého,
Petr KlariN Klár
13.08.2024 (11.33), Trvalý odkaz komentáře,
,Vladimír Hulec
KlariNe,
nepleť si zprávu s komentářem. To, co jsme zavěsili na i-DN, byla věcná informace o změnách v kladenském divadle, nic víc. Ta nemá za cíl přinést ani škodu ani užitek. Od ní se teprv mohou odvíjet analýzy a komentáře.
Až dnes na webu města Kladna vyšla oficiální tisková zpráva, kterou si čtenáři mohou přečíst zde: https://www.mestokladno.cz/kladenske-divadlo-povede-tomas-v-hron-s-umeleckym-reditelem-michalem-malerem/d-1502143/p1=2100050370. V podstatě neobsahuje o mnoho víc, než je v naší včerejší informaci, jež čerpala z několika v textu uvedených zdrojů.
Možná bych přesto vypíchl pár detailů, o nichž je jistě dobré veřejně diskutovat a zavdávají důvody pochyb o (divadelně) kompetentním jednání kladenského magistrátu a jeho sdostatek rozváženém kroku:
„Nastal čas na oživení a změny, což je po tak dlouhé době běžné, a některé vnitřní procesy v divadle přestaly fungovat tak, jak měly. Nové vedení má za úkol navrátit do kladenského divadla euforii z let 2016 a 2017, kdy jsme prožili jedinečné dvě sezony plné pozitivních emocí, pohody a skvělých titulů, které do divadla přitáhly širokou veřejnost…“
„Ke jmenování Tomáše V. Hrona a Michala Maléře jsme s kolegy přistoupili po pečlivém zvažování a dlouhých vzájemných pohovorech. Možná tato volba někoho překvapí, ale za rozhodnutím si stojím a možná jsem jej měl udělat už o rok dříve. /…/ Jsem přesvědčený, že pod jejich vedením půjde divadlo nahoru a dokáže zasáhnout široké spektrum diváků. Po zkušenostech z minulých let jsme také zasáhli do organizační struktury, která oběma umožní větší umělecký rozsah, /…/“ prohlásil Milan Volf.
„Na začátku sezóny budeme muset trochu improvizovat. O novinkách budeme postupně informovat a přímo oslovíme kladenskou veřejnost. Obměněný dramaturgický plán, image a vizuální podobu představíme začátkem kalendářního roku. /…/ …s kladenskými diváky (si) už dobře rozumíme, a také proto jim budeme umět s citem nabídnout tituly, které je v hojném počtu přivedou do hlediště,“ shodují se Tomáš V. Hron s Michalem Maléřem.
Pro informaci jen připomínám, že ve výše zmíněných letech 2016 a 2017 do vedení kladenského divadla vstupili právě Jaroslav Slánský (v lednu) a Jaroslav Krafka (v říjnu), kteří vytřídali za dost dramatických okolností /věnovali jsme se tehdy této kauze v Dn i na iDN – lze dohledat/ na postu ředitelky divadla Blanku Bendlovou (působila v MD Kladno od sezony 2002/2003) a na místě uměleckého šéfa Daniela Přibyla, který je dnes ředitelem MDP a v kladenském divadle byl uměleckým šéfem od sezony 2013/14. Právě za jeho působení byla tato scéna vysoce progresivní a vstoupila do divadelní kritikou a fanoušky sledovaného celorepublikového divadelního kontextu. Navázala na obdobné působení a stopu, které v uměleckém vedení divadla zanechala dvojice Tomáš Svoboda / Petr Kolečko, kteří zde působili v letech 2010-2013.
O odchodu ředitelky Bendlové tehdejší (i dnešní) primátor Kladna Milan Volf řekl: „Pokud někdo dlouho dělá ředitele, je unavený, a je potřeba určitá změna. Vzájemně jsme se domluvili, že taková doba nastala.“ Používá tedy stále stejné argumenty, jen časový rozměr „dlouhé doby“ zkracuje.
V dalších – jak dnes Volf tvrdí (prvních dvou) „euforických“ letech kladenského divadla 2016-2019 – je vedla dnes odvolávaná dvojice Krafka/Slánský, tehdy dosazená (jmenovaná) právě jím. Ta opět za dramatických okolností (vůči Volfovi /Volba pro Kladno/ opozičním novým politickým vedením města) byla v červnu 2019 vystřídána Irenou Žantovskou. Po ročním působení v sezoně 2019/2020 skončila i ona ve vedení společnosti Městské divadlo Kladno (MDK). Odvolávala ji – v polovině září 2020 – opět nová Rada města Kladna v čele s opětovným primátorem Milanem Volfem. Na místo jednatele MDK byl znovu jmenován Jan Krafka a uměleckým šéfem se opět stal Jaroslav Slánský. Po necelých čtyřech letech je ale vše jinak…
Nevím, co se kladenském divadle a na magistrátě dnes děje, možná nám to KlariN odkryje, nicméně je vcelku zřejmé, že tamní divadla (jde i o Lampion, byť ten je vždy tak trochu ve skrytu) jsou dlouhodobě ve vleku politických (ne-li osobních) bojů a o koncepci a smysl divadla v tomto městě zas tak moc nikomu z politiků ani jiných kompetentních osobností nejde. Těžko by jinak pan Volf jmenoval zčista jasna – pro divadlo naprosto v nevhodný čas a tak rychle – s vedením divadla a souboru nezkoušenou hereckou dvojici, jež ani žádnou koncepci zdá se nemá.
13.08.2024 (14.59), Trvalý odkaz komentáře,
,Petr KlariN Klár
Vladimíre,
nic si nepletu. Nenapsal jsem komentář, ani zpráva, ale vachrlatý kompilát. Což odpovídá. Jde o nepříliš funkční slepenec dvou zdrojů, které pravděpodobně vycházejí ze shodné tiskové zprávy. Navíc jeden z nich svou rétorikou nápadně připomíná normalizační Rudé právo. A nebo propagandu jistého kulhavého ďábla? Každopádně Kladno čpí sírou na sto (o)honů!
14.08.2024 (9.37), Trvalý odkaz komentáře,
,Vladimír Hulec
Sorry,
trochu nechápu, o co Ti jde a vlastně ani o čem teď píšeš. Ale to je nepodstatné. Ve svém komentáři jsem dal link na aktuální tiskovou zprávu a snažím se z ní vypíchnout problematické pasáže. Dále dávám do časového kontextu, co se v Kladně v posledních dvou desetiletích událo a že současná situace a její řešení jsou dlouhodobým jevem a problémem kladenského magistrátu, který se nedokáže dohodnout, co od divadla chtít, a hlavně nemá fundovanou představu, jak toho dosáhnout. Pan Volf jedná jako majitel sportovního týmu, o kterém si myslí, že změnou trenéra nastartuje výkonnostní – v jeho případě zřejmě návštěvnostní – vzestup. Na to jsem ostatně upozornil již v úvodní větě původního vstupu, jak Ty říkáš kompilátu.
🙂
14.08.2024 (11.28), Trvalý odkaz komentáře,
,Petr Klár
Vladimíre,
to co předvádí primátor Volf rozhodně není majitelem Městského divadla Kladno, neexistuje tedy důvod, aby se tak choval. To co předvádí, není žádná manažerská nešikovnost, ale arogantní gubernátorské praktiky.
14.08.2024 (12.12), Trvalý odkaz komentáře,
,Vladimír Hulec
KlariNe,
oba se názorově dublujeme a není asi důvod dál v tomto našem dialogu veřejně pokračovat.
Jmenování a odvolávání vedení jakéhokoli divadla by měla procházet standardními postupy, a nikoli záviset na osobních půtkách a nahodilé libosti či nelibosti aktuálního vedení měst, ergo zřizovatelů. To je dlouhodobý problém, který se jen v Kladně víc – a překvapivě často – objevuje, na což ve svém Komentáři upozorňuju. Vidíme či viděli jsme ho ale i například v Opavě, Zlíně, Uherském Hradišti… a především v těchto dnech na Slovensku. Úkolem novinářů je na tyto jevy upozorňovat a probouzet občanskou společnost, aby se jim bránila. Jde totiž spíše o nepsaná pravidla (kvalitu) chování. Nějaký zákon, který by jmenování a odvolání kodifikoval, by jistě pomohl, ale asi těžko může – neexistuje-li u nás (a nejen u nás) kulturní a politická vyspělost – v tomto ohledu o mnoho víc dělat. Kulturní organizace, jsou-li financovány a zřizovány městy či státem, jim vždy budou podléhat.
14.08.2024 (13.33), Trvalý odkaz komentáře,
,Jan Krafka
Dobrý den, pane Hulče,
musím reagovat na nesprávné informace ve Vašem článku. Odešel jsem z pozice jednatele, ale do souboru kladenského divadla jsem nepřešel. Jsem členem uměleckého souboru Divadla na Vinohradech. Slíbil jsem pouze, že budu dohrávat již nazkoušená představení. Bohužel, nové vedení tyto inscenace, k mému překvapení, okamžitě ukončilo. Z toho plyne, že již s kladenskou scénou nemám nic společného. Prosím tedy o nápravu vašeho komentáře k situaci na Kladně.
Děkuji a přeji hezký den.
21.08.2024 (9.52), Trvalý odkaz komentáře,
,Vladimír Hulec
Pane Krafko,
z vyjádření pana Volfa ze 4. července, které je v textu citováno, plynulo, že zůstáváte členem souboru („S kladenskými prkny se Jan Krafka z osobních a zdravotních důvodů rozloučí pouze jako jednatel nikoli jako jedinečný talentovaný herec a lídr souboru, což já osobně vítám. Za léta vedení divadla odvedl obrovský kus práce“ – viz zde: https://kladenskelisty.cz/254066/kladenske-divadlo-cekaji-velke-zmeny-jan-kravka-konci-jako-jednatel-odesel-umelecky-sef-jaroslav-slansky/?fbclid=IwY2xjawEm7_JleHRuA2FlbQIxMAABHUpIy6IStIhSmH33Ltudo33jEgIGYG3jeviXV4vf8RBJ2pQef9S4OWBi_g_aem_qYgaBCf32td1dR73yFcLyw). Že vše dopadlo jinak, se oficiálně nikde, co vím, neobjevilo.
Nicméně informaci z úvodu (z perexu) našeho textu na základě Vaší připomínky mažu tak, aby byla fakta v něm uvedená správně. Další je dohledatelná citace vyjádření pana Volfa z onoho 4. července. Tu jste vyvrátil nyní Vy.
Budeme rádi, napíšete-li vyjádření, co se vlastně v kladenském divadle podle Vás stalo či děje. Dění, důvody jednání a kroky kladenského magistrátu jsou navenek nejasné a neprůhledné. Jak sleduju kladenské reálie dlouhodobě, ještě zdaleka není všemu konec.
Děkujeme nyní aspoň za tento vstup a přeju Vám vše dobré v dalším uměleckém i osobním životě.
21.08.2024 (10.13), Trvalý odkaz komentáře,
,Věra Herajtová
Vážený a milý pane Hulče, vážená redakce divadelních novin,
včera 20. 8. se v Městském divadle v Kladně „zahajovala sezóna“ mou inscenací Smrt v růžovém. Nebyla jsem tam… Vzhledem k tomu, že jde o malé obsazení (s úžasnou Janou Zenáhlíkovou a dvěma hosty), mohli ji zřejmě v divadle nasadit jako zahajovací. Přemýšlím: kterépak představení bude to další? Bude nějaké? Mám obavy, že tentokrát se „kladenský masakr“ netýká pouhé výměny vedení nebo personálních změn v obou souborech.
Velice mě potěšil Váš zájem o kladenské divadlo, ale nedomnívám se, že Vám na Vaši výzvu Honza Krafka do Divadelních novin hned tak odpoví. To není nic proti DN, jen vzhledem k situaci, před kterou byli asi on i Jaroslav Slánský postaveni, jim pravděpodobně do řeči není. Do jejich tvůrčí práce vstoupila nyní nehorázná destrukce a podraz zvenku i zevnitř…
Chápu Vás, a také bych tomu chtěla porozumět. Pouze dedukuji. Nekompetentní jednání dosazených pánů i jejich mlhavé zprávičky v tisku jsou však divné. Nezdá se Vám? Ostatně z rozhovoru s panem primátorem, který zveřejnila Lenka Zbranková, je patrné, že nejde o nic průzračného. Díky Lence za její statečnost a odvahu, vážím si toho. Jistě ví, že ji nikdo za to, že promluví, nepopraví, ale také ví, že dost možná přijde o místo. Jistě je už pomluvená a její vyjádření je smeteno pod stůl (jako tvrzení proti tvrzení). S tím si asi pánové moc hlavu nelámou. Pokud bude potřeba, dá se znečistit kdokoliv od hlavy k patě. Ale potřeba čeho? Kdo není slepý uzná, že práce minulého vedení byla smysluplná. A teď co? Pokecáme o tom?
Pochopte, pan Hron za asistence pana Maléře podepsal svým kolegům výpovědi pro nadbytečnost. A to právě těm, kteří táhli celý repertoár. Takže zbývající herci v souboru nemají už co hrát. Inscenace jsou zrušené. Nové velení vzkazuje divákům (včetně předplatitelů), že nový dramaturgický plán představí až začátkem kalendářního roku. Snad to není třeba víc rozebírat, jsme divadelníci a víme, o čem je tu řeč.
Takže, když si to shrnu – Hron a Maléř vystřídali zkušené vedení. Pro nadbytečnost propustili nejvytíženější herce (své nic netušící kolegy). Zrušili dramaturgii divadla (propustili obě dramaturgyně). Vyhodili tajemnici souboru a rozložili herecký soubor. Píší o spolupracích se zvučnými režisérskými i hereckými jmény. Ale o jaké spolupráce se jedná? Mají na to? Vždyť jim stálo v cestě tolik nadbytečných kolegů. A všechno vymysleli svými dvěma hlavami. Nebo ne?
Možná není pro tento nový tandem ta velká výzva, kterou se ohánějí, jen otřepanou frází, třeba jde opravdu o cílenou likvidaci fungujícího souboru. Chtějí snad oba pánové spolu s primátorem v Kladně ke 110. výročí zrušit profesionální divadelní scénu a založit tam stagionu pro „zájezovky se zvučnými jmény“? Vypadá to tak. Kdo je tu majitelem divadla? … Věřím, že ne jeden kat a dva jeho pacholci, ale město, které má 70 000 obyvatel. A kdo tu je majitelem lidských duší? … Doufám, že lidé, kterým náleží. Mám dojem, že se v Kladně opět hraje Andersenova pohádka Císařovy nové šaty. Nebo se tam zatím jen zkouší? … Rozhodně bacha na to: „Císař pán je nahý a jeho dva krejčí mu šijí šaty bez materiálu.“ Jak tohle vyřešit?
Přeju Vám všem krásné a slunné dny a příznivý start do divadelní sezóny.
Věra Herajtová
21.08.2024 (21.05), Trvalý odkaz komentáře,
,Eduard Janík
Zdravím všechny,
tak po přečtení jednotlivých příspěvků jsem nabyl dojmu, že se nám tady rozšířil takový nešvar. Zaměstnanci by v podstatě chtěli rozhodovat o tom, kdo bude jejich šéf, jak bude firma pracovat, co bude vyrábět atd. Je zajímavé, že se jedná především o uměleckou sféru. Vidíme to dnes i u ČT a na Slovensku to nabralo obřích rozměrů. Tam je ale jiná situace.
Já to zkrátím, je fajn, že všichni emocionálně vyjadřují obavy z dalšího vývoje, jak to bez odvolaných lidí vlastně nemůže fungovat, vždyť někteří jsou vlastně nepostradatelní…. Uklidním vás, vše je v rukou rady města a primátora, oni jako zaměstnavatelé takto rozhodli, a nemají za povinnost vysvětlovat proč a zač tak učinili každému zaměstnanci zvlášť. Nové vedení je prostě nové vedení, které samozřejmě po nějaké době bude skládat účty. A občané města si tohle určitě pohlídaji.
25.08.2024 (11.31), Trvalý odkaz komentáře,
,Vladimír Hulec
Pane Janíku,
a právě v tom je ten problém. Představitelé města se chovají jako majitelé jim volbami svěřených institucí a rozhodují o jejich chodu, jako by byli na jejich fungování odborníky. To je asi jako by na místo řidiče městského kamionu dosadili někoho, kdo má zkušenosti sotva s řízením motorky. Pokud byli nespokojeni – z jakéhokoli důvodu – měli vypsat výběrové řízení a pozvat i představitele divadelních kruhů, kteří by se k dané problematice fundovaně vyjádřili. Ve vyspělých demokratických zemích takové postupy jsou samozřejmostí, aby se předešlo politickému vlivu na fungování veřejnoprávních kulturních institucí.
Samo Kladno má s vlivy magistrátu na chod MD Kladno nedávnou neblahou zkušenost, tak je s podivem, že se do podobných hrátek pan Volf opět pouští. Dle dostupných informací nebyl k tak razantnímu a rychlému kroku důvod. Pokud byl, je povinností politických zastupitelů své kroky a důvody k nim veřejně osvětlit a svá rozhodnutí zdůvodnit. Jde o veřejné peníze a celospolečenské zájmy, nikoli o soukromé podniky.
25.08.2024 (16.24), Trvalý odkaz komentáře,
,Ladislav Stehlík
Souhlas
na 100 procent s panem Janíkem. Každý zaměstnanec si myslí, že je ředitel. Nápln práce herce je hraní her, ne menežování divadla.
28.08.2024 (12.32), Trvalý odkaz komentáře,
,Petr KlariN Klár
Vážený pane Stehlíku,
velmi zásadně se pletete, ostatně stejně jako pan Janík. Náplní hercovy práce rozhodně není hraní her. Ta může být velmi pestrá, nicméně primárně spočívá v účinkování v divadelních inscenacích. Ty jsou totiž základem produkce divadla. Nikoli hry. Ty píše zpravidla autor. A jen tak mimochodem, řada herců dokáže být i výtečnými manažery. Pánové Hron a Maléř však patří do zcela jiných struktur.
28.08.2024 (16.09), Trvalý odkaz komentáře,
,Vladimír Hulec
Pane Stehlíku,
protiřečíte si. Píšete: „Náplň práce herce je hraní her, ne menežování divadla.“ Ale do vedoucích manažerských pozic MD Kladno byli právě jmenovaní dva herci, kteří s řízením ani „menežováním“ jakéhokoli divadla zatím nemají žádné zkušenosti. Narozdíl třeba od – také herce – Jana Krafky.
Polemizovat by se dalo i s Vaší úvahou, že „každý zaměstnanec si myslí, že je ředitel“. Zaměstnancům většinou jde o to, aby jejich podnik – v tomto případě divadlo – fungoval a prosperoval. Proto se ozývají a ptají. Nemusejí mít pochopitelně v mnohém pravdu, ale informovat je o důvodech změn je vždy na místě. Ať jde o průmyslový podnik, sportovní oddíl, anebo kulturní (divadelní) stánek. Zvlášť – stále upozorňuju – když nejde o organizaci soukromou, ale spravovanou za veřejné peníze a ve veřejném zájmu.
28.08.2024 (15.19), Trvalý odkaz komentáře,
,