Divadelní noviny Aktuální vydání 16/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

16/2024

ročník 33
1. 10. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Bedřich Barták: Divadelní plakáty

    Výtvarník a scénograf Bedřich Barták (1924–1991) byl synem významného šéfa plzeňské opery Antonína Bartáka. Jeho slibnou kariéru přerušil v roce 1950 desetiletý pobyt v jáchymovských dolech poté, co u sebe nechal přespat dva kolegy, kteří chtěli uprchnout přes hranice. Do té doby stihl řadu inscenací v Plzni i jinde, často pracoval pro operetní divadla, jako zaměstnanec Gramofonových závodů mimo jiné navrhl logo Supraphonu – lva s lyrou. Po částečné rehabilitaci se vrátil v roce 1975 do Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde mu v roce 2017 uspořádali výstavu scénických návrhů a kreseb, které pořídil v kriminále, pod názvem Útěky z nesvobody. Nyní k jeho stoletému výročí narození vystavují ve foyer Nové scény od 5. září do 24. listopadu divadelní plakáty, které vytvořil nejen pro plzeňskou scénu, ale také třeba pro Krušnohorské divadlo. Výstava vzbudila pozornost i u hostů plzeňského divadelního festivalu.

    • Autor:
    • Publikováno: 30. září 2024

    Komentáře k článku: Bedřich Barták: Divadelní plakáty

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,