Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Tomáš Hanzlík: Voda a vzduch

    Tomáš Hanzlík: Voda a vzduch, opera, Ensemble Damian Olomouc, uvedení 13. 1. 2013 na festivalu OPERA 2013

    Opera sice měla premiéru už v září v Hodoníně, nicméně až na festivalu se předvedla operní veřejnosti coby pozoruhodná kompozice pro čtveřici zpěváků s doprovodem klavíru a varhanního pozitivu. Tomáš Hanzlík ji napsal jako uměleckou zpověď dnes podle něho neprávem zapomenutého malíře Jakuba Obrovského a nelze při jejím sledování nevzpomenout na příbuznou inscenaci Tichého Tarzana z Divadla Husa na provázku. Skladatel Hanzlík obohatil svůj barokně-minimalistický repetitivní jazyk o řekněme modernistické a popové postupy, libretista Hanzlík využil dobové texty a dobovou dikci, Hanzlík režisér (i když se tak v programu neoznačil) pak vystačil s několika rekvizitami, dobovými kostýmy a hereckou zkratkou. Výsledkem je dílo evokující prostředí výtvarné moderny za první republiky i neobyčejný umělecký osud.

    • Autor:
    • Publikováno: 24. ledna 2013

    Komentáře k článku: Tomáš Hanzlík: Voda a vzduch

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,