Divadelní noviny > Názory – Glosy
Anton Pavlovič Čechov: Višňový sad
Anton Pavlovič Čechov: Višňový sad, Režie Michael Tarant, Moravské divadlo Olomouc.
Činohra Moravského divadla Olomouc se pod šéfováním Michaela Taranta sympaticky snaží vymanit z kleští konzervativního regionálního divadla. Sám umělecký šéf a režisér této inscenace pozval do role Raněvské pražskou herečku Janu Paulovou a představení se snaží dát syrový, dynamický háv s důrazem na vnější působivost a osobnostní herectví. Ale najednou mu uniká téma a z konceptu se stává přítěž. Herci se na jevišti víceméně míjejí, mluví do prázdna a jen naplňují daná aranžmá. Hraje se o něčem mimo emotivní hranice postav, drama vyprchává, aktuální, soudobé motivy ani estetické posuny či kódy se nedostavují. K divákovi doléhají jen prázdné ozvuky (svícení, výprava) starších Tarantových inscenací. Jeho přístup plný emocí, hereckého nasazení, mýtizující syrovosti, smyslnosti a archetypálnosti ale s Čechovovou ironií a civilismem nekorespondují.
Komentáře k článku: Anton Pavlovič Čechov: Višňový sad
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)