Došlo do redakce
Fjodor Michailovič Dostojevskij: Idiot
2CD – Radioservis, 123 minut
Dnes už historickou dramatickou verzi slavného románu, upravenou pro rozhlas, může pamětník do jisté míry srovnávat s divadelními verzemi téže předlohy, kupříkladu s těmi v pražském Divadle pod Palmovkou, brněnskými v HaDivadle i Huse na provázku nebo ostravskou v Divadle Petra Bezruče. Dramatizaci Jana Strejčka nastudoval v roce 1982 režisér Josef Melč a do hlavních rolí obsadil Jana Hartla (Myškin), Janu Hlaváčovou (Nastasja Filipovna) a Václava Postráneckého (Rogožin). I v menších rolích jim skvěle sekundují další mistři, mezi nimi Eduard Cupák, Rudolf Hrušínský st., Josef Somr. Ve sleevenote upozorňuje Bronislav Pražan na další Melčova rozhlasová díla vycházející z Dostojevského románů.BR
Barbora Poláková: Barbora Poláková
CD Supraphon, 35:58 min.
Debutové album herečky (a dnes také zpěvačky) proslavené rolí Kristýny Kočí v sarkastické politické satiře Blonďatá bestie, již svého času uvádělo A studio Rubín a vyšla i na DVD. Právě z ní pochází jeden z hitů herečky i tohoto CD – Kráva. Ještě větším hitem se pak stala píseň Nafrněná, jejíž klip měl na YouTube za pár měsíců sedm milionů zhlédnutí. Vystupuje v něm řada hereckých osobností – Ivana Chýlková, Jana Stryková, Lenka Krobotová, Martha Issová či současný hereččin partner Pavel Liška. Debutové album je neseno právě v tomto duchu – v sarkastickém, sžíravém odstupu k osobním zážitkům a pocitům i k okolnímu světu. Nevyhýbá se však ani introvertnějším, lyričtějším tónům. Vše je neseno jemnou elektronikou, na níž se autorsky a hudebně podíleli především klavírista David Hlaváč a producent Jan P. Muchow. Kvalitní pop navazující na populární hudbu dob, kdy ještě píseň měla čitelnou melodii a chytré, vtipné, inteligentní texty.hul
Tomáš Žižka, Radoslava Schmelzová: O samostatnosti stromů
NAMU Praha, 72 stran
Antologie textů studentů bakalářského programu Divadelní tvorba v netradičních prostorech, který v letech 2012–2015 proběhl na KALD DAMU a dnes je (bohužel) ukončen. Jeho absolventi se dnes „rozprchli“ po světě či přestoupili do jiných oborů DAMU. Možná se koncept „umění a místa“ za pět let své existence vyčerpal, nebo naopak přišel předčasně, píše v závěrečné poznámce KNOWtilus aneb Jak dál jedna z iniciátorek programu Radoslava Schmelzová. Publikace nabízí popis a zkušenosti s performerskými projekty v otevřených přírodních či městských lokalitách studentů tohoto oboru a jejich pedagogů v jejich interpretacích a s bohatým obrazovým doprovodem. Dostanete-li se k ní, neopomeňte studii Lukáše Brychty Některé charakteristické rysy tvorby umění místa, jež asi nejvýstižněji charakterizuje formu a smysl této specifické umělecké/performativní disciplíny, jež se pohybuje na pomezí výtvarného umění, hudby, divadla a ekologického aktivismu.hul
Komentáře k článku: Došlo do redakce
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)