Mým čtenářům! (No. 5)
Tak to všechno skončilo dřív, než jsme se nadáli. Včera proběhl Encounter movie – filmový sestřih reportáží studentů z JAMU a pak už závěrečný ceremoniál ve velkém sále Divadla Husa na provázku, kde ředitel festivalu prof. Petr Oslzlý zapolemizoval, zda již není starý. On i samotný festival.
A jak to tedy celé dopadlo?
Porota se rozhodla ocenění Marta 2011 udělit za SCÉNOGRAFII Ondreji Zacharovi (Vysoká škola múzických umení Bratislava, Slovensko, Bratislava – W. Shakespeare: Sen noci svatojánské) za efektivní a nikoli pouze efektní prostor, který výrazně spoluvytvářel atmosféru inscenace a zároveň umocnil hereckou akci.
Cenu za ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON Ivaně Kubáčkové – Helena (Vysoká škola múzických umení Bratislava, Slovensko, Bratislava – W. Shakespeare: Sen noci svatojánské) za technicky kvalitní a odvážné herectví, které dokázalo postihnout komické i temnější stránky postavy.
Vítězem v kategorii MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON se stal Sergej Beskakotov – Arkadij Makarovich Dolgorukij (Divadelní institut Borise Shchukina, Rusko, Moskva – F. M. Dostojevskij: Výrostek) za citlivé a přesvědčivé zachycení psychologicky komplikované postavy.
Speciální SPOLEČNOU HERECKOU CENU obdrželi Sophia Rodriguez a Claudius Hoffmann (Scuola Teatro Dimitri, Švýcarsko, Verscio – Plautus, Moliére, Kleist, Giradoux: Nenasytný Amfitryon) pro dvojici nejvýraznějších osobností, které v součinnosti s ostatními vynikajícím způsobem naplnily tradiční divadelní žánr komedie dell‘ arte v silné kolektivní inscenaci, která nabízí nejen precizní hereckou techniku, ale především výsostnou zábavu.
Zcela mimořádné ocenění, kterým je CENA ŘEDITELE FESTIVALU získala Manhaz Zabihi (University Theatre House of Iran, Tehran – Morteza Mirmontazemi: Žena, muž) za autentický herecký projev při scénickém ztvárnění závažného společenského tématu.
Být, či nebýt… a čím… opilý?
Po vyhlášení následoval slavnostní raut a pak se studentská omladina přesunula na závěrečnou párty do klubu Abajo. Na závěr si dovoluji malou polemickou otázku, zda skutečně studenti z vysokých divadelních škol mají zapotřebí se každý večer setkávat v diskotékovém klubu, kde není slyšet vlastního slova a kde je pro obsluhu na prvním místě především alkohol? Nebylo by pro příště lepší domluvit místo pro setkávání a diskuse nad divadelní prací s některou z brněnských kaváren či čajoven? Skutečně se mají mladí umělci prezentovat jako „pařící opilci“, kterých jsou plné ulice?
Festival Setkání/Encounter 2011 skončil. Nezbývá než pronést tradiční: Zemřel Encounter 2011 – Ať žije Setkání 2012!
Komentáře k článku: Mým čtenářům! (No. 5)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)