Svět nahlížený divadlem
Letošní 8. ročník festivalu Divadelní svět Brno (DSB; 12.–17. května 2017, s prologem 10. května) podruhé výrazně koncipoval ředitel pořádajícího Národního divadla v Brně Martin Glaser se svým týmem ve snaze ukázat Brnu, a vlastně celé divadelní republice, špičková zahraniční, hlavně středoevropská divadla, poukázat na soudobé estetické i tematické směřování a shromáždit úspěšné a vlivné české produkce.
Je dobře, že DSB záměrně konkuruje festivalu DIVADLO v Plzni. Horší je, že se termínově překrývá s olomouckou Divadelní Florou. Stejně pochybuji o překrývání festivalových představení – proč není možné stihnout všechno? A mám dojem, že výhody programového soustředění v jedněch rukou mají rub v tom, že další brněnská divadla se svým zaměřením skoro neprosadila, s výjimkou Divadla Husa na provázku a zřejmě jeho hosta Eugenia Barby. Kolem našich hranic se najdou i výjimečné muzikálové a operní inscenace, když už má festival sympatickou snahu rozevírat se druhově i žánrově. Z německého divadla se nabízí mnoho možností – proč opakovaně zvát Theater Bremen? Pochybností by bylo víc, třeba ta, že na rozdíl od minulého ročníku nebylo kde se setkat a podiskutovat. Nicméně DSB je v této podobě výrazným a potřebným festivalem, dobře využil finanční injekce ze strany města a kraje. V šesti festivalových dnech se na deseti různých místech odehrálo čtyřiatřicet představení, počínaje loutkářskými, přes různé podoby činoherního divadla po taneční a pohybové performance až k alternativním projektům. K tomu workshopy, lektorské úvody a další doprovodný program. Návštěvnost podle pořadatelů přesáhla 80 procent. Reflektujeme pouze zahraniční hosty festivalu, o českých inscenacích jsme v DN už vesměs psali.
Komentáře k článku: Svět nahlížený divadlem
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)