Došlo do redakce
Ruce naší Dory: Světlo ducha
CD Polí5 42:59
S.d.Ch. (vlastním jménem Miloslav Vojtíšek) je známý především jako autor prozaických a dramatických textů, je držitelem dvou Cen Alfréda Radoka za původní dramatický text, kmenovým autorem nakladatelství Divus, spolupracuje s nakladatelstvím Rubato, s Českým rozhlasem a s časopisy A2 a Svět a divadlo. Od počátku devadesátých let byl či je ale také členem rockově undergroundových kapel Neslyšeli Zarathustru Orchestra (počátek devadesátých let) △ ) △ Periferie 42 (konec devadesátých let) a Ruce naší Dory (od roku 2003). V současné době se pod tímto názvem skrývá v podstatě sólový hudební projekt autora (hudba, texty, zpěv, kytara). Album vznikalo rok za výrazné produkční a hudební pomoci Ondřeje Ježka, který je mimo jiné autorem aranží a výsledného zvuku. Nejvýraznějším hostem je bubeník z Manon meurt Jiří Bendl, dále na albu účinkují Ondřej Galuška (pozoun) a Dalibor Zíta (akordeon). Ovšem tím hlavním a podstatným jsou texty a apelativní zpěv S.d.Ch. upomínající na rockové či spíše městské folk-rockové písničkáře šedesátých a následných let minulého i tohoto století. Jenom šponujem oblouk, kterým se nicotě vzdálíme, / a při zpětném razu není sentiment promíjen (Taroky).hul
Ota Hofman, Jindřich Polák: Pan Tau
Audiokniha SUPRAPHON, 46:00 min.
K nedožitým devadesátinám scenáristy Oty Hofmana vychází audiokniha s dvěma příběhy (Pan Tau Přichází, Pan Tau naděluje) o mužíčkovi s kouzelnou buřinkou, kterého v populárním televizním seriálu pro děti ztvárnil Otto Šimánek. Objevil se v něm i – v době normalizace víceméně zakázaný – Jan Werich a k interpretaci „tauovských“povídek bychom sotva našli někoho vhodnějšího. Nahrávka jeho vyprávění je z roku 1971. Hercovo podání zábavných textů (ten druhý má konzistentnější fabuli) v citlivé režii Jindřicha Poláka se vyznačuje šťavnatou kresbou charakterů i situací a suverénním timingem, který kadence vět klene s maximální přirozeností. Mistrovi odpustíme ne úplně dokonalou dikci (sykavky) a necháme se jím vtáhnout do sugestivního světa psího ráje v první vyprávěnce či do vánočního balábile v textu druhém, kdy se nelze ubránit smíchu při Werichově hlasovém modelování figur, jakými jsou kupříkladu přesně glosující dědeček či mluvící kapr Albert.
br
Komentáře k článku: Došlo do redakce
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)