Divadelní noviny > Festivaly Kontext
Víření bubnů z LFŠ 2018 (No. 5)
Vedro je zabiják soustředění a s letně-filmově školním úterým moje únava povážlivě stoupá. Mé toulání po projekčních sálech tentokrát startuji v Redutě na další ze série projekcí souvisejících s uměleckou tvorbou Larse von Triera.
Dokumentární snímek Jespera Jargila Očištění přehledně a s humorem, na ploše necelých sedmdesáti minut provádí exkurs do podstaty a zákonitostí proslulého hnutí Dogma 95. Jargilův film je svižnou a zábavnou definicí jednoho ze zásadních filmových hnutí posledních třiceti let, a představuje tak vynikající výchozí bod k jeho ochutnávání. Vřele doporučuju!
…
Následuje další návštěva naprosto povinná, Fosseho mistrovské bilanční dílo All that Jazz, dodnes jedno z nejpůsobivějších ztvárnění života v umění v dějinách kinematografie s dalšími zhlédnutími intenzivně zraje. Na velkém plátně zážitek, jemuž se vyrovná máloco. Litoval jsem jen toho, že místo Ivy Hejlíčkové se odborného úvodu zhostil Michael Málek, jehož vstup byl nepříliš záživný. Hýřil nežádoucími spoilery a místy byl dokonce značně informačně nepřesný. Mínusem následující projekce byla absence titulků ve zpívaných pasážích. Snímek přesto nadchl protřelé veterány i dosavadní fossovské novice a panny, z nichž některé jsem sám před projekcí náruživě verboval. Krása krás!
…
Potřetí ve třech dnech mířím na aktuální český film a poprvé mám důvod k jednoznačně kladnému přijetí. Zimní klukovské road movie Všechno bude, jímž režisér Olmo Omerzu navazuje na své předchozí filmy Příliš mladá noc a Rodinný film, je jeho dalším příspěvkem k tématu dospívání. Výsledkem tvůrčích snah sehraného týmu, který kromě režiséra tvoří i kameraman Lukáš Milota, je jeden z nejpovedenějších domácích příspěvků do oblíbeného žánru road movie a směle se může měřit se Svěrákovou Jízdou či poměrně nedávnou Fuitovou Dvojkou. Narozdíl od nich si však udržuje sympatický nadhled, který v nejsilnějších okamžicích evokuje to nejlepší z tvorby Věry Plívové Šimkové, zejména pak Pány kluky. Bezpochyby skvělou práci odvedla Eliška Křenková nejen v jedné z vedlejších rolí, ale především coby herecká koučka ústředního dua, jež tvoří sympaticky bezprostřední debutanti Tomáš Mrvík a Jan František Uher. Konečně film, který potěší dospívající diváky i dospělé. Doufám, že jich bude hodně. Zůstávám i na besedu a skvěle se bavím. Kluci i Eliška jsou totiž vtipní i v reálu. Únava mizí a moje srdce radostí tepe. Díky!!!
…
Večer samozřejmě nekončím nikde jinde než ve Sportovní hale, tentokrát na Záhrobním komandu (The Monster Squad, USA ,1987) režiséra Freda Dekkera, jímž do širšího povědomí poprvé vstoupil dnešní elitní scenárista Shane Black. Letošní sekce Stranger film věnovaná inspirativním dětským a teenage pop kultům a jejich aktuálním epigonům mě ani jednou nezklamala. Úterní příspěvek doporučuji ke společnému sledování všem rodičům a dětem od cca 8 let. Rodinná idyla zaručena.
Dobrou a na shledanou brzy!
///
Předchozí díly festivalových reportáží:
Víření bubnů z LFŠ 2018 (No. 1)
Víření bubnů z LFŠ 2018 (No. 2)
Víření bubnů z LFŠ 2018 (No. 3)
Víření bubnů z LFŠ 2018 (No. 4)
…
Komentáře k článku: Víření bubnů z LFŠ 2018 (No. 5)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)