Antická Štvanice 2022 předčasně skončila
Projekt Antická Štvanice 2022: Lysistrata 2.0 v režii a koncepci Tomáše Procházky dne 8. září z vážných organizačních důvodů skončil a všechny další reprízy jsou zrušeny. Zaplacené vstupné diváci dostanou zpět prostřednictvím sítě GoOut.
Sedmý ročník festivalu Antická Štvanice byl letos vyhlášen jako rezidenční výzva, kterou na základě veřejné soutěže vyhrál tým pod vedením Tomáše Procházky. V rezidenční výzvě se Tygr v tísni zavázal k finanční participaci, která pokryje částečně náklady provozní a na výrobu. Součástí uzavřené dohody s Tomášem Procházkou byl jeho příslib, že díky fundraisingu získá dostatek finančních prostředků na realizaci své umělecké koncepce.
Projekt Lysistrata 2.0 nás zaujal hlavně jasným, současným a značně palčivým tématem, zároveň ale i tím, že je happeningem. V jistém smyslu skvěle zapadá do dramaturgického směřování Tygra v tísni, představuje spíše nevídanou divadelní událost než klasickou inscenaci. Nic podobného se na Antické Štvanici zkrátka ještě neodehrálo a vítězná koncepce v nás probudila zvědavost, jak taková živá, devítidenní protestakce může vypadat, řekla po oznámení výsledků výzvy Zuzana Burianová, umělecká garantka rezidenční inscenace za soubor Tygr v tísni.
Podle dnešního vyjádření zástupců Tygra v tísni však Tomáš Procházka v průběhu celého projektu je i svůj tým opakovaně ubezpečoval, že finance skutečně získal, jak se však ukázalo v posledních dnech, nebyla to pravda. Slíbenými financemi nedisponuje, nikdy nedisponoval, a tato situace mu navíc byla už delší dobu známa. Po tomto zjištění se ostatní členové týmu rozhodli, že chtějí projekt okamžitě ukončit a opustit. Tygr v tísni toto rozhodnutí respektuje. Z jeho strany bude dohoda dodržena a i přes předčasné ukončení projektu slíbenou finanční participaci vyplatí, a to přímo týmu, aby se jeho členům vrátily jejich vložené finanční prostředky.
Tygr v tísni situaci dále kometuje: Situace se nás hluboce dotýká, vyjadřujeme podporu všem členům týmu, zůstáváme s nimi v kontaktu a podporujeme je v hledání řešení, které by projekt umožnilo dofinancovat zpětně. Všem divákům, kteří měli zakoupené lístky, se omlouváme. Příští ročník Antické Štvanice se umělecky i organizačně plně vrací pod kontrolu Tygra v tísni a věříme, že nám zachováte věrnost. Děkujeme za pochopení.
Vyjádření Tomáše Procházky: Velice si vážím všech svých kolegů z Tygra v tísni i svého kreativního týmu. Bohužel z mé strany došlo k fatálnímu pochybení, čímž se celý projekt ohrozil a následně potopil. Organizátorům i svému týmu se omlouvám. Myšlence projektu jsem věřil, stejně jako jsem věřil do poslední chvíle, že se nám podaří získat finanční prostředky na jeho dokončení. Bohužel to byla naivní, neprofesionální a začátečnická chyba. Faktem zůstává, že nebylo mým záměrem vědomě projekt potopit ani nikomu ublížit. Nastává čas sebereflexe a práce na tom, aby se napáchaná škoda co nejdříve napravila.
O projektu Antická Štvanice 2022: Lysistrata 2.0 více zde.
/Z webových stránek Tygra v tísni – zde – převzal a upravil hul/
Komentáře k článku: Antická Štvanice 2022 předčasně skončila
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)
DN
Vyjádření Iva Kristiána Kubáka, uměleckého šéfa souboru Tygr v tísni:
Když jsme před necelým rokem rezidenční výzvu vyhodnocovali, nic nenasvědčovalo tomu, že by mohla nastat situace, která letošní festival zastavila, kontroverzi a překvapení jsme však očekávali.
Ostatně byl to i jeden z důvodů, proč jsme tento projekt spolu s Marií Novákovou a Zuzanou Burianovou vybrali: bylo to něco, čeho bychom sami nebyli nikdy schopni, a projekt, renomé autora-performera, reference i osobní rozhovory, které jsme s ním vedli, byly přesvědčivé, téma aktuální a politické (ve smyslu apelu na polis).
Sám jsem viděl performance všech pět večerů. Tvůrci a tvůrkyně naplnili koncepci, se kterou se do rezidenční výzvy hlásili. Do projektu jsme částečně zasáhli (původně se mělo jednat o performance běžící 24/7), diskutovali jsme o něm (ostatně sám jsem tvůrcům dával průběžné připomínky), ale principem rezidence je především nastolená důvěra v umělecké i produkční rovině.
Tu první rovinu dle mého soudu tým ustál (a také za to mu patří dík), i když to byl pro diváky trochu šok. Ten potenciální náraz jsme se snažili tlumit tím, že jsme o projektu referovali jako o gatheringu, performance apod.
10.09.2022 (17.22), Trvalý odkaz komentáře,
,