Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Anton Pavlovič Čechov: Višňový sad

    Anton Pavlovič Čechov: Višňový sad, Režie Michael Tarant, Moravské divadlo Olomouc.

    Činohra Moravského divadla Olomouc se pod šéfováním Michaela Taranta sympaticky snaží vymanit z kleští konzervativního regionálního divadla. Sám umělecký šéf a režisér této inscenace pozval do role Raněvské pražskou herečku Janu Paulovou a představení se snaží dát syrový, dynamický háv s důrazem na vnější působivost a osobnostní herectví. Ale najednou mu uniká téma a z konceptu se stává přítěž. Herci se na jevišti víceméně míjejí, mluví do prázdna a jen naplňují daná aranžmá. Hraje se o něčem mimo emotivní hranice postav, drama vyprchává, aktuální, soudobé motivy ani estetické posuny či kódy se nedostavují. K divákovi doléhají jen prázdné ozvuky (svícení, výprava) starších Tarantových inscenací. Jeho přístup plný emocí, hereckého nasazení, mýtizující syrovosti, smyslnosti a archetypálnosti ale s Čechovovou ironií a civilismem nekorespondují.

    • Autor:
    • Publikováno: 16. června 2013

    Komentáře k článku: Anton Pavlovič Čechov: Višňový sad

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,