_01_AwardsHungaryPQ201_fmt

Čtrnáctý ročník Pražského Quadriennale důrazem na performativitu, efemérnost a proměnlivost časoprostoru, nejnovější technologie a palčivá politická témata překročil původní rámec mezinárodní výstavy scénografie a divadelní architektury. Na pražském výstavišti a v přilehlé Stromovce se od 6. do 16. června zhmotnil surreální svět scénických objektů a instalací z asi osmdesáti zemí světa. Nebylo snadné se v tomto Babylonu vyznat – neustálý koloběh performancí, na něž šlo narazit doslova na každém kroku, a spektakulárních expozic, jako byl světelný a zvukový opus 36Q°, mohl snadno odvést pozornost od hlavní soutěžní Výstavy zemí a regionů. Možná i proto se udílení cen postaralo o nejedno překvapení: oceněny byly spíše nenápadné projekty, za nimiž stál výrazný (často politicky motivovaný) koncept, jako v případě laureáta Zlaté Trigy, Severní Makedonie. Na snímku je instalace Infinite Dune z Maďarska, jež získala spolu s Francií a Katalánskem Cenu za nejlepší expozici na Výstavě zemí a regionů. FOTO ALŽBĚTA JUNGROVÁ

Kliknutím na obrázek ho zvětšíte do původní velikosti.

Zavřít náhled a vrátit se zpět na článek.