Divadelní noviny Aktuální vydání 20/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

20/2024

ročník 33
26. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Benjamin Britten: Billy Budd

    Státní opera v Národním divadle, dirigent Christopher Ward, režie Daniel Špinar, premiéra 18. ledna 2018.

    Opery pod hlavičkou Národního divadla po delší době překvapily jednou z nesporných událostí operní sezony. Po bezmála sedmdesáti letech uvedl soubor Státní opery jednu z klíčových oper druhé poloviny 20. století. S takovými manky je těžké zapojit se do evropského operního dění, lze tedy jen přivítat splacení dalšího z dluhů. S neobvyklým stylem Brittenovy hudby se i díky věci znalému dirigentovi výtečně vyrovnali orchestrální hráči, sbor i přesně zvolené mezinárodní obsazení. Štefan Margita dostal příležitost stvořit jednu ze svých stěžejních postav. Daniel Špinar inscenaci vedl jako volné pokračování své režie Janáčkovy opery Z mrtvého domu v jevištní poetice i v tématu. Takové inscenace by Praze hodně slušely. Recenzi přinášíme na straně 4.

    • Autor:
    • Publikováno: 6. února 2018

    Komentáře k článku: Benjamin Britten: Billy Budd

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,