Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Zprávy

    Bezruči jsou zpátky ve hře

    Kultovní Mechanický pomeranč, adaptace slavného Formanova filmu Lásky jedné
    plavovlásky nebo inscenace Špinarka o známé ostravské rodačce – Divadlo Petra Bezruče představilo novou sezónu Zpátky ve hře 2020/21. Motto sezóny odkazuje ke krizi, která výrazně postihla nejen kulturní sektor a optimisticky naznačuje, že Bezruči se určitě nevzdávají a jejich diváci se mají v následující sezóně rozhodně na co těšit.

    Foto: Divadlo Petra Bezruče

    Po nucené pauze, která zastavila zkoušení inscenace Mechanický pomeranč těsně před
    premiérou, se divadelníci na konci května vrací do divadla a intenzivně zkouší a připravují novou
    sezónu, ve které divadlo uvede pět nových titulů. O dlouho očekávanou divadelní adaptaci
    Mechanického pomeranče tak ostravští diváci nepřijdou, premiéra legendárního díla Anthonyho Burgesse, která měla původně proběhnout koncem března se uskuteční v září 2020. V dramatizaci Lenky Havlíkové a režii Terezy Říhové se v hlavní roli Alexe představí Jakub Burýšek.

    Druhou premiérou sezóny bude originální adaptace slavného filmu Miloše Formana Lásky jedné plavovlásky. Komedie o prvních láskách, kocovinách a růžových brýlích, které možná spadnoudřív, než si je stačíme nasadit, připravuje na začátek listopadu 2020 umělecký šéf souboru Jan Holec. Diváci se mohou těšit na živou kapelu a hity, které jen tak nevyženou z hlavy.

    Na počátku roku 2021 čeká diváky dramatizace románu Iana McEwana Skořápka. Současný
    britský prozaik patřící k mistrům své generace vytvořil osobitou variaci na hamletovské téma.
    Inscenaci Bezruči uvedou v unikátní koprodukci s uměleckou skupinou Spitfire Company, která
    sbírá prestižní ocenění na poli experimentálního, fyzického a tanečního divadla u nás i v zahraničí.
    Umělecký tandem Miřenka Čechová a Petr Boháč se řadí mezi nejvýraznější osobnosti českého pohybového divadla.

    Román Fjodora Michajloviče Dostojevského Bratři Kamamazovi patří k vrcholným dílům světové románové tvorby. Nesmrtelný příběh o otcovražedném hledání pravdy ožije u Bezručů v režii Jana Holce v březnu 2021.

    Závěr sezóny bude patřit autorské inscenaci o zpěvačce Věře Špinarové v režii Tomáše Dianišky. Ten je u Bezručů podepsán pod kritikou i diváky oceňovaným hitem Transky, body, vteřiny. Ve své nové hře nazvané Špinarka se zaměří na pozoruhodný osud této známé ostravské rodačky. Intimní portrét i epický příběh o nezávislosti, intrikách, odvaze a nezapomenutelné přítomnosti opravdové lásky bude mít premiéru v květnu 2021.

    Zatímco Mechanický pomeranč se Bezručům podařilo přesunout do příští sezóny, poslední
    plánovanou premiéru Bikini blues v režii Janky Ryšánek Schmiedtové už nemohli ani začít
    zkoušet, a byli ji nuceni vzhledem k nastalé situaci zrušit. Nicméně svým divákům a předplatitelům se budou podle slov manažera divadla Tomáše Suchánka snažit vyjít maximálně vstříc: Našim letošním předplatitelům, kterým jsme nestihli odehrát všechna avizovaná představení, přednostně nabídneme možnost zakoupit si předplatné na další sezónu s výraznou, téměř poloviční, slevou, říká Suchánek a dodává: Nesmírně bychom si vážili toho, kdyby si naši
    dlouholetí předplatitelé, ale také občasní diváci, předplatné zakoupili, a tím naše divadlo v tomto
    složitém období podpořili. Moc děkujeme za již projevenou podporu a solidaritu, která se nám
    od diváků dostává a budeme se plně snažit jejich důvěru a očekávání v následující sezóně
    nezklamat.

    • Autor:
    • Publikováno: 21. května 2020

    Komentáře k článku: Bezruči jsou zpátky ve hře

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,