BLOG: Čelákovické glosy (No. 67)
Pod provokativním (snad i bulvárním) titulem je řetěz scének, sledujících s humornou nadsázkou proces otcovství i mateřství. Jakoby mimochodem jsou zachyceny problémy, s nimiž se dennodenně setkáváme – například špatně, podivně fungující navigace v autě. Hraje se na holé scéně s promítacím plátnem v pozadí (výprava Jitka Nejedlá, video Michal Novák), v plastových bednách na stěhování (některé jsou i pojízdné, ty slouží i jako mobiliář) jsou kostýmy a rekvizity pro show. Otakar Faifr napsal hru v bezprostředním, každodenním jazyku; střídá formy – začíná jako přednáška osobního kouče.
Bez dekoračních okras výrazně vyniká profesionalita a suverenita interpreta Romana Vojtka. Dokáže utáhnout celý večer sám; zahraje 20 postav – od tchyně z Valašska přes ukrajinského gynekologa až po otce očekávaného dítěte, který si po dramatickém porodu (u něhož je přítomen a spolupracuje s rodičkou) zaslouží „odpočinek“ v šestinedělí. Jeho výkon zahrnuje i perfektní zpěv, většinou fistulí (kromě popových hitů i Mozartova Papagena s jiným, vtipným textem).
Hudební výstupy (jejich výběr a aranže jsou anonymní) svým způsobem rytmizují plochu chvílemi trochu rozvláčné hry – ovšem je jasné, že se Vojtek musí vydovádět. Publikum také pověřuje úkoly, vyzývá ke spolupráci.
Výsledkem je večer kvalitní profesionální zábavy s náměty k zamyšlení, ale i ke korekci vlastního chování.
///
Divadlo Hybernia, Praha – Otakar Faifr: Otec v šestinedělí. Režie Petr Svojtka, dramaturgie Jiří Janků, výprava Jitka Nejedlá, pohybová spolupráce Martin Pacek, video Michal Novák. Premiéra 15. února 2024.
Komentáře k článku: BLOG: Čelákovické glosy (No. 67)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)
Vladimír Hajšman
Dobrý den,
název inscenace je Otec v šestinedělí.
08.03.2024 (13.04), Trvalý odkaz komentáře,
,DN
Název opraven (bylo Muž).
Děkujeme za upozornění a za chybu se omlouváme.
08.03.2024 (14.39), Trvalý odkaz komentáře,
,