Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Zahraničí Zprávy

    Briscein je 7. nejvytíženějším pěvcem světa

    Mezi českými operními pěvci je tenorista Aleš Briscein jediným, kdo se objevil v každoroční statistice odborného hudebního portálu Bachtrack. Oficiálně potvrdil svou pověst jednoho z nejobsazovanějších tenoristů nejen v českých zemích, ale i v zahraničí. Za rok 2018 se v žebříčku nejvytíženějších operních pěvců umístil na 7. místě hned za Piotrem Beczalou. Mezi českými reprezentanty je tak jediným zástupcem v oboru opery. Mezi dirigenty se podruhé na 9. místě objevil Jakub Hrůša, šéfdirigent Bamberským symfoniků. Britský hudební portál Bachtrack přináší každoroční celosvětovou statistiku událostí klasické hudby, které jsou zaznamenány v jeho databázi.

    Sedmý nejvytíženější operní pěvec světa – tenorista Aleš Briscein. Foto Stanislava Pechová

    Takový maraton lze vydržet jen v případě obezřetného výběru rolí, kázně a disciplíny, samozřejmě i zdraví a štěstěny, říká Aleš Briscein, který v přípravě na své role nepolevuje ani před premiérou, ani během běžných repertoárových představení. Samozřejmostí je podle jeho slov i dobrá psychická a fyzická kondice, k čemuž mu vydatně pomáhají sportovní záliby od hokeje po pravidelné běhání. Na špičkové operní pěvce jsou dnes kladeny obrovské nároky. Není výjimkou, že jeden den vystupují v Japonsku a druhý den se už mají účastnit zkoušek v Německu. Bezchybný umělecký výkon je považován za samozřejmost a důležitá je i jazyková příprava a schopnost pohodové komunikace s kolegy.

    Aleš Briscein je jedním z nejžádanějších tenoristů v Česku i zahraničí. Je držitelem mnoha cen, mimo jiné rakouského operního Oskara Musiktheaterpreis (2018), dvou Thálií nebo Pamětní medaile za šíření hudby Leoše Janáčka u nás i v zahraničí.

    V zahraničí zpíval všechny Janáčkovy opery od Japonska po Mexiko a USA. Dle názoru mnoha odborníků současný nejlepší představitel hlavních mužských rolí v nejoblíbenějších českých operách: Princ v Rusalce a Jeník v Prodané nevěstě. V Národním divadle v Praze ho v květnu 2019 čeká hlavní role Prince v Prokofjevově opeře Láska ke třem pomerančům.

    Čerstvě má za sebou premiéru coby Dalibor ve stejnojmenném Smetanově díle hraném v Opeře ve Frankfurtu. V průběhu této a následující sezony se objeví v Komische Oper Berlin jako Paul v Korngoldově opeře Mrtvé město a s tímto operním ansámblem také pak jako Lenskij v Čajkovského Evženu Oněginovi v rámci prestižního festivalu v Edinburghu.

    V roce 2020 ztvární v Ženevě Alberta Gregora v nové produkci Janáčkovy Věci Makropulos a jako Lepreux v Messiaenově opeře Svatý František z Assisi.

    Aleš Briscein je držitelem mnoha cen, mimo jiné rakouského operního Oskara Musiktheaterpreis (2018), dvou Thálií nebo Pamětní medaile za šíření hudby Leoše Janáčka u nás i v zahraničí. Foto archiv Aleše Brisceina

    Žebříček Bachtrack.com za rok 2018: Nejvytíženější operní pěvci na světě – muži

    1. Erwin Schrott

    2. Najmiddin Mavlyanov

    3. Adam Palka

    4. Luca Salsi

    5. Luca Pisaroni

    6. Piotr Beczała

    7. Aleš Briscein

    8. Tobias Kehrer

    9. Michael McCown

    10. Valentin Anikin

    11. Markus Brück

    12. Dan Karlström

    13. Michael Volle

    Statistika odborného hudebního portálu Bachtrack k dispozici zde, další informacce o Aleši Brisceinovi na www.briscein.eu.

    • Autor:
    • Publikováno: 6. března 2019

    Komentáře k článku: Briscein je 7. nejvytíženějším pěvcem světa

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,