Divadelní noviny Aktuální vydání 22/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

22/2024

ročník 33
24. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Česká baletní „Nej“ za poslední tři roky

    Dnes večer ve Stavovském divadle proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků Soutěžní přehlídky současné taneční tvorby ČR 2011. Celoroční přehlídky se zúčastnily všechny stálé samostatné baletní soubory, které měly v uplynulých třech letech alespoň jednu premiéru.

    Laureáti:

    Nejlepší choreografie
    ANDREO BÉRANGERE (Lunedda, Bohemia Balet)

    Autorské dílo
    ALENA PEŠKOVÁ (Periferie,  Divadlo F. X. Šaldy, Liberec)

    Humor v choreografii
    VIKTOR KONVALINKA a TOMÁŠ RYCHETSKÝ (Pod dekou, Bohemia Balet)

    Humorný balet Pod dekou od Bohemia Balet, foto Archiv souboru

    Nejlepší sólistický výkon
    ZUZANA SUSOVÁ (za interpretaci role Gretchen v baletu Faust, choreografie Libor Vaculík,  Národní divadlo)
    IVONA JELIČOVÁ (za interpretaci rolí Carmen ve stejnojmenném baletu,   choreografie Cayetano Soto, a Markýzy de Merteuil v baletu Nebezpečné    známosti, choreografie Krzysztof Pastor, Národního divadla Brno)

    Ivona Jeličová a Jan Fousek v baletu Carmen, foto Archiv ND Brno

    Nejlepší kolektivní výkon

    BALET NÁRODNÍHO DIVADLA BRNO (za inscenace Carmen, choreografie Cayetano Soto), Stvoření, choreografie Uwe Scholz a Nebezpečné známosti, choreografie Krzysztof Pastor)
    BALET DIVADLA F. X. ŠALDY LIBEREC
    (za inscenaci Periferie, choreografie Alena Pešková)

    Z baletu Periferie, foto Petr Jedinák

    Dále se porota rozhodla udělit Čestná uznání:

    TANEČNÍMU CENTRU PARAHA – KONZERVATOŘI o.p.s.
    – za přínos k rozvoji mladé taneční generace

    HANĚ VLÁČILOVÉ
    – za přínos v rozvíjení klasického baletního odkazu

    MARTINU ČERNÉMU

    – za vynikající scénografické řešení baletů Faust, Giselle a Zvoník od
    Matky Boží

    CAYETANU SOTOVI
    za vynikající scénografické řešení baletu Carmen

    Pětičlenná porota pracovala ve složení: Mgr. Jana Hošková, Mgr. Jan Kodet, Mgr. Zdeněk Prokeš, Mgr. Roman Vašek a prof. Vladimír Vašut.

    Organizátoři před vyhlášením výsledků (od roku 1992 sedmé přehlídky) konstatovali: Uvedené inscenace obvykle dosahovaly dobrého standardu, v kontextu dotčených divadel dokonce nadstandardu, byly k vidění inscenace překvapivě dobré a výborné. Na úspěchu se podílela i rostoucí interpretační úroveň souborů, nejvíce patrná u těch menších. Dají se najít zajímavé taneční individuality, a to nejen v Národních divadlech v Praze a Brně. Je to potvrzení toho, že se dá dělat dobrý kumšt také v místě se špatnými podmínkami a pouze na první pohled nesourodým ansámblem.

    • Autor:
    • Publikováno: 12. února 2012

    Komentáře k článku: Česká baletní „Nej“ za poslední tři roky

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,