Divadelní noviny > Festivaly Zprávy
Cirkus za sklem a na náplavce
Mezinárodní festival nového cirkusu Cirkopolis se uskuteční od 8. do 12. února za obřím sklem jedné z kobek na pražské náplavce a přes live stream z Paláce Akropolis. V divadelní jeviště se promění kobka č. 10 – (A)void Floating Gallery a nabídne divákům v průběhu čtyř večerů site specific performance akrobatky Elišky Brtnické, herce a klauna Lukáše Karáska, performerky a tanečnice Cécile da Costa a žongléra Filipa Zahradnického. Netradiční #cirkuszasklem se uskuteční z bezpečné vzdálenosti a s dodržením vládních opatření. Festival odstartuje online premiéra žongléra Filipa Zahradnického z Paláce Akropolis.
Festival zahájí 8. února live stream premiéry Filipa Zahradnického, který se jako první Čech dočkal hned dvou ocenění na prestižní přehlídce Festival Mondial du Cirque de Demain v Paříži. Ve svém sólovém představení Collection of Sceptical Pleasures využívá žonglování a pohyb jako hlavní výrazový prostředek. Ústředním tématem incenace je chtíč “vlastnit”, rozvíjet své bohatství a přitom neustále hledat, co bohatství vlastně je. Představuje skeptický pohled na svět, jenž navádí člověka dělat věci, které by jindy nezkusil.
O tom, že kobky na pražské náplavce mohou sloužit i jako divadelní jeviště, se diváci přesvědčí od 9. do 12. února. Performance za obřími skly proběhnou za důsledného dodržení všech vládních nařízení. Naším cílem je nabídnout divákovi živé umění v této přetěžké době a vybídnout performery k trochu jinému způsobu tvorby. Ti se tentokrát stanou takovou oživlou výtvarnou instalací. Jelikož nechceme nikoho ohrozit, celý festivalový tým i umělci budou testování. Diváky žádáme a budeme žádat o nošení respirátorů, dohlížet budeme samozřejmě i na bezpečnou vzdálenost. Performeři jsou za sklem a diváci je mohou sledovat skrz obří sklo z venkovního prostoru náplavky, uvedla umělecká ředitelka Cirkopolis a CIRQUEONu Šárka Maršíková.
Kobka č. 10, ve které sídlí (A)void Gallery, zažije v průběhu 4 večerů krátká performativní vystoupení na pomezí výtvarné instalace, happeningu a cirkusu. První z večerů bude patřit site-specific performance Fish Eye akrobatky Elišky Brtnické, která volně navazuje na představení Opticon. Za doprovodu audiovizuální instalace odehraje tři pohybové improvizace ztvárňující příběh o rybě ztracené v hloubce dvojrozměrnosti. Co se stane, když v Obývacím pokoji v kobce ožije veškerý nábytek, ukáže performer a klaun Lukáš Karásek. Fragmenty z nového představení Collection of Sceptical Pleasures žongléra Filipa Zahradnického čekají na diváky ve čtvrtek. Jako poslední se do kobky přestěhuje Roselyne a její květina. Divadelně-taneční sólo performerky francouzsko-portugalského původu Cécile da Costa je o ženě, která hledá své místo v místnosti, své místo v očích ostatních, své místo v životě.
Dva dny po ukončení oficiálního programu se v rámci festivalu Cirkopolis uskuteční online konference Australský cirkus: Nové perspektivy, kterou pořádá platforma Circus and its Others a CIRQUEON. Tématem setkání bude seznámení s praktickým i teoretickým výzkumem Kristy Seymour (Griffith University), jehož tématem je pozitivní vliv cirkusu na práci s dětmi s autismem, období koloniální éry a její vliv a proměny cirkusové estetiky. Cirkusová režisérka Celia White se zaměří na ženský cirkus a způsoby, jakými je v něm vnímáno ženské tělo a jak se toto vnímání proměňuje. Sledovat konferenci bude možné na platformě Zoom 14. 2. 2021 ve 2h ráno středoevropského času a poté ze záznamu na stránkách festivalu Cirkopolis.
Komentáře k článku: Cirkus za sklem a na náplavce
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)