Divadelní noviny > Názory – Glosy
Čtvrtstoletí festivalu Kult
(12.–22. října 2022, Ústí nad Labem)
Největší divadelní přehlídka v Ústeckém kraji vstoupila do požehnaného věku způsobem, jenž zaslouží respekt i náležité ocenění. Precizně sehranému organizačnímu týmu, v jehož čele stojí Honza Kvasnička a Lenka Havelková, se do jedenácti festivalových dní podařilo vměstnat reprezentativní průřez současným českým divadlem, který byl prostý povrchní líbivosti a otevřený nejen širokému spektru témat a stylů, ale i divákům všech generací. Zahrnul činohru, taneční, pohybové i plenérové divadlo, nový cirkus, loutky i experimenty. Mimo jiné představil aktuální formu Činoherního studia, Divadla Bufet (v koprodukci s Tygrem v tísni) či A studia Rubín, bouřlivé ovace i následnou diskusi vyvolaly Baletky Spitfire Company i Studio Hrdinů s projektem Miroslava Bambuška Moje říše je z tohoto světa. V neposlední řadě se početné publikum vypravilo do Prahy na jednu z posledních repríz inscenace Dušana Pařízka Zdeněk Adamec + Sebeobviňování. Kult disponuje empatickou dramaturgií i vtahující přátelskou atmosférou, a proto je už po léta jedním z korunovačních klenotů (nejen) ústecké kulturní scény.
Komentáře k článku: Čtvrtstoletí festivalu Kult
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)