Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Čtvrtstoletí festivalu Kult

    (12.–22. října 2022, Ústí nad Labem)

    O zahájení festivalu se postaralo sdružení V.O.S.A. FOTO JIŘÍ DVOŘÁK

    Největší divadelní přehlídka v Ústeckém kraji vstoupila do požehnaného věku způsobem, jenž zaslouží respekt i náležité ocenění. Precizně sehranému organizačnímu týmu, v jehož čele stojí Honza Kvasnička a Lenka Havelková, se do jedenácti festivalových dní podařilo vměstnat reprezentativní průřez současným českým divadlem, který byl prostý povrchní líbivosti a otevřený nejen širokému spektru témat a stylů, ale i divákům všech generací. Zahrnul činohru, taneční, pohybové i plenérové divadlo, nový cirkus, loutky i experimenty. Mimo jiné představil aktuální formu Činoherního studia, Divadla Bufet (v koprodukci s Tygrem v tísni) či A studia Rubín, bouřlivé ovace i následnou diskusi vyvolaly Baletky Spitfire Company i Studio Hrdinů s projektem Miroslava Bambuška Moje říše je z tohoto světa. V neposlední řadě se početné publikum vypravilo do Prahy na jednu z posledních repríz inscenace Dušana Pařízka Zdeněk Adamec + Sebeobviňování. Kult disponuje empatickou dramaturgií i vtahující přátelskou atmosférou, a proto je už po léta jedním z korunovačních klenotů (nejen) ústecké kulturní scény.

    • Autor:
    • Publikováno: 31. října 2022

    Komentáře k článku: Čtvrtstoletí festivalu Kult

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,