Divadelní noviny > Názory – Glosy
Deník zloděje
Divadlo Masopust, Praha – J. Genet, B. Bridel, M. König: Deník zloděje (režie Jan Nebeský)
Režisér Jan Nebeský má už dlouho v oblibě extrémní zátěžová témata, a nejen pokud jde o duchovní dimenzi divadelní látky, klade také mimořádné nároky na hereckou práci. Platí to v nezmenšené míře i o operní performanci Deník zloděje, k níž složil hudbu Martin Dohnal a v níž se objevuje jediná postava, nepočítáme-li komponistovy občasné vstupy. Spojení textů Jeana Geneta a Bedřicha Bridela vytváří kontrapunktické napětí, ale vystihuje též tíhu neseného lidství – od samého dna k zábleskům světla na začátku tunelu. Herecký a pěvecký výkon Miloslava Königa je zcela mimořádný – nejedná se pouze o gesta a mimiku, ale i o veškeré představitelné hlasové polohy a modulace. Vystupuje téměř nahý, „na Adama“, navíc na sebe postupně vrší krunýř ze směsi medu, mouky a hlíny na umocnění zemskosti Adama – zde nejde o vlastní jméno, neboť v původním jazyce bible znamená totéž co člověk, nic víc a nic míň. (Recenzi čtěte na straně 5.)
DN
Komentáře k článku: Deník zloděje
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)
Vojtěch Vávra
Dobrý den,
prosím o přidání jména autorky fotografie Josefíny Rašilovové.
Děkuji,
V. Vávra
PR a propagace, Divadlo Masopust
02.06.2017 (17.30), Trvalý odkaz komentáře,
,DN
Doplněno,
omlouváme se.
Vladimír Hulec, editor i-DN
03.06.2017 (11.46), Trvalý odkaz komentáře,
,