Deset divadelně-industriálních let (No. 4)
Cenu Marka Ravenhilla získal Jiří Havelka za inscenaci Společenstvo vlastníků
Inscenace Společenstvo vlastníků pražského nezávislého souboru Vosto5 v režii Jiřího Havelky získala Cenu Marka Ravenhilla za nejlepší českou divadelní inscenaci nového textu za rok 2017. Cenu v podobě kožichu Marka Ravenhilla, který pro letošní ročník zhotovil přední slovenský režisér a kostýmní výtvarník Marián Amsler, předala 31. května v Divadle Petra Bezruče polská dramatička Anna Wakulik. Za Jiřího Havelku přišel cenu převzít herec divadla Vosto5 Tomáš Jeřábek.
Letošní slavnostní večer proběhl již potřetí za hranicemi hlavního města, po Divadelní Floře Olomouc a loňském předávání na festivalu Divadlo evropských regionů přišla řada na ostravskou Dream Factory. „Je nám ctí, že letos byla Cena udělena právě na jubilejním, desátém, ročníku našeho festivalu. Nejedna z vítězných inscenací loňských ročníků byla na Dream Factory v minulosti uvedena. A shodou okolností i letošní vítěznou inscenaci měli diváci možnost na letošním festivalu navštívit,” říká ředitel festivalu Dream Factory Ostrava Tomáš Suchánek, který zasedal v letošní porotě Ceny Marka Ravenhilla a zároveň udílení v rámci ostravského festivalu inicioval.
Cena Marka Ravenhilla je součástí projektu Centrum současné dramatiky, který od roku 2010 realizuje Divadlo LETÍ, a letos byla udělena již poosmé. Osmičlenná nezávislá porota vybírala v roce 2017 z více než devadesáti premiér, z nichž do finále nominovala čtyři inscenace. Kromě Vosto5 to byla brněnská Husa na provázku, plzeňské Divadlo J. K. Tyla a Kočovné divadlo Ad Hoc.
Výběr vítězné inscenace zdůvodňuje jeden ze členů poroty, dramaturg Divadla LETÍ David Košťák: „Nový text Jiřího Havelky prostřednictvím nahlédnutí na jedno z pravidelných setkání Společenstva vlastníků podává nenápadným a zábavným způsobem zprávu o stavu dnešní společnosti. Trpělivost rozumně smýšlejících je omezená a manipulovatelnost těch ostatních je neomezená. Inscenace se opírá o text, autentické herectví a imerzivní zážitek (je třeba zmínit i chytré využití technologie VR). I přestože tato inscenace Vosto5 dokazuje, že tento text víc nepotřebuje, snadno si jej představit i na repertoáru jednopohledových divadel.“
Cenu Marka Ravenhilla předala mezinárodně úspěšná polská autorka Anna Wakulik, jejíž texty uvedlo například proslulé londýnské Royal Court Theatre nebo barcelonská Sala Beckett. Divadlo LETÍ s Annou Wakulik spolupracuje v rámci evropského projektu Fabulamundi – Playwrighting Europe, jehož cílem je rozproudit výměnu současné dramatiky napříč Evropou, a tedy dokonale konvenuje s iniciativou Ceny Marka Ravenhilla.
///
Více na i-DN:
Ostravský industriální festival slaví
…
Deset divadelně-industriálních let (No. 1)
Deset divadelně-industriálních let (No. 2)
Deset divadelně-industriálních let (No. 3)
…
Deset divadelně-industriálních let (No. 5)
Deset divadelně-industriálních let (No. 6)
…
Komentáře k článku: Deset divadelně-industriálních let (No. 4)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)