Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Miloslav Oswald

    Dirigent Miloslav Oswald za nastudování opery Viktora Ullmanna Pád Antikrista v Moravském divadle v Olomouci, premiéra 31. října 2014.

    osobnost_fmt

    Teprve třetí nastudování výjimečné opery, první české, inicioval ke svému zahájení olomoucký festival Dny židovské kultury. Vzhledem k běžnému repertoáru olomoucké opery se zdálo nemožné, aby soubor tak obtížnou partituru se ctí nastudoval, Miloslavu Oswaldovi se to však podařilo výtečně! Jeho výklad partitury má logiku, je přehledný, přesně provedený, orchestrální hráči (žestě!) pro ně jistě nezvyklou modernistickou hudbu, s níž se sotva kdy setkali, zvládli bez nejmenších problémů. K obrazu v Olomouci nevídané inscenace přidejme propracované role a symbolický režijní jazyk Jana Antonína Pitínského, leč dirigentovy zásluhy v tomto případě dominují. Recenzi přineseme v příštím čísle.

    • Autor:
    • Publikováno: 10. listopadu 2014

    Komentáře k článku: Miloslav Oswald

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,