Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Burza

    Divadelní fotografie (VII)  Glamour styl

    Ateliér Schlosser–Wenisch, 1930, V + W: Ostrov Dynamit, Osvobozené divadlo, Voskovec a Werich v kostýmech a líčení z inscenace na dobové módní fotografii

    Portréty v glamour stylu se objevily především v reklamní fotografii a dnes tyto technicky vytříbené fotografie zdůrazňující krásu přicházejí ke slovu. Mezi válkami je vytvářel i Ateliér Schlosser–Wenisch. Produkce ateliéru Otty Schlossera však byla z hlediska divadelní fotografie mnohem pestřejší. Mezi žánrově zajímavými snímky vynikají aranžované taneční kreace Jarmily Kröschlové nebo kompozičně jímavá fotografie Jiřího Voskovce a Jana Wericha. Práce Otty Schlossera byly publikovány v mnoha meziválečných časopisech, noblesně reprezentativnímu stylu fotografií odpovídá i orientace ateliéru na bohatší pražskou německou klientelu. Mezi významné ateliérové fotografy, kteří fotografovali Vlastu Buriana a soubor jeho divadla, patřil blízký Burianův přítel Jaroslav Balzar nebo reportážní a reklamní fotograf Václav Jírů, který spolupracoval i s Osvobozeným divadlem. Podobně fungoval od roku 1918 brněnský portrétní ateliér Vladimíra Lehkého, který fotografoval významné představitele politického a kulturního života v Brně. Další snímky brněnských herců jsou zachovány prostřednictvím fotografií Ateliéru Petrůj.


    Komentáře k článku: Divadelní fotografie (VII)  Glamour styl

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,