Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Festivaly

    Divadlo Plzeň 2012: Up & Down Marie Reslové

    Předesílám, že jsem v Plzni stíhala pouze hlavní program a vlastně jen doháněla, co jsem nestihla během roku. Takže stranou nechávám inscenace jako Ucpanej systém nebo Tichý Tarzan, které považuji za vrcholy uplynulé sezóny.

    Největším letošním plzeňským zážitkem pro mě byla „absurdní pohádka“ Budulínek z libereckého Naivního divadla. Vynikající text, který do notoricky známé předlohy způsobem velmi překvapivým nasál současné motivy. Charismatičtí loutkoherci a charismatické loutky. Divadlo, které nedělá z dětí blbce a dospělým připomíná, že život je i hra.

    Ruští Parchanti/Otmorozki mě zajímali v souvislosti s Pussy Riot. Při jejich sledování se mi vybavovaly situace z Dostojevského a dalších autorů, kteří popsali duchovní kořeny ruského anarchismu a revolučních myšlenek. Divadlo to bylo průměrné, ale dramaturgicky v rámci festivalu dobrá volba. Zajímavá beseda s režisérem – takových setkání mělo být víc.

    Kalibův zločin. Výborná předloha, herci, Pitínského režie. Inscenace by si zasloužila dodatečnou práci dramaturga: zkrácení minimálně o 30 minut.

    ///

    Zklamáním bylo monodrama Sunken Red. Navzdory heroickému a nevídanému hereckému výkonu si nemyslím, že divadelní ztvárnění přineslo té látce nějaký další rozměr. Raději bych si četla knihu. Pokud bych se vůbec chtěla s tímto tématem setkat.


    Komentáře k článku: Divadlo Plzeň 2012: Up & Down Marie Reslové

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,