DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Jiřiny Hofmanové
UP
Letošní plzeňský festival u mne „vyhrál“ Jiří Havelka, protože právě jeho inscenace se postaraly o famózní otevření i uzavření přehlídky. Úvodní Poslední trik Georgese Mélièse mne polapil svou nekonečnou hravostí, nezkaleným, leč nevtíravým poselstvím i energickou hudební složkou, kterou obstaralo duo DVA. Naopak závěrečná Regulace intimity mne převálcovala svou jednoduchostí, upřímností a nestylizovaností a s konečnou platností mne přesvědčila o tom, že sledovat absolventské inscenace studentů DAMU se více než vyplatí.
Obdobnou, byť depresivnější prostotou na mne zapůsobil i francouzský Sergův efekt. Život smutného a trochu opuštěného „klauna“ mi bez zřetelného důvodu bude ještě chvíli ležet v hlavě a čas od času mi připomene, abych měla nad vlastním životem ulehčující nadhled. Na druhou stranu se tam na dlouho ubytují i obě zahraniční postmoderní smršti – maďarský Revizor a německý Hamlet.
DOWN
Velmi mě zklamal slovinský Ptačí sněm. Obrovský potenciál textu překryl nedostatečný režijní výklad a ploché herecké výkony.
Komentáře k článku: DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Jiřiny Hofmanové
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)