DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Josefa Hermana
Up
Organizace festivalu, které jednoznačně prospělo Nové divadlo.
Výběr inscenací – lze polemizovat s jednotlivými kusy, ale sotva lze pochybovat o tom, proč se v Plzni hrály.
Inscenace s jasným postojem vyjádřeným příhodnou promyšlenou a vypracovanou poetikou: Dechovka, Hamlet z Bochumi, Hamlet z Prahy.
Inscenace hledající účelnou a zdůvodněnou podobu výjimečného způsobu vyjádření: Poslední trik Georgese Mélièse, O beránkovi, který spadl z nebe, Terminus, Řekni něco.
Inscenace provokující, i když ji neumím přečíst mimo jiné proto, že nevím, jestli ji brát vážně nebo nevážně: Saddám Husajn – mystérium. Jako historik oceňuji příbuzenství „rudých sukní“ s proletářskými Modrými blůzami.
///
Down
Plzeňské divadlo opět nenabídlo svou operní inscenaci, a mělo z čeho vybírat.
Vůbec tak trochu činoherní (loutkový a řekněme alternativní) egoismus – vymezme tedy festival rovnou jako činoherní.
Reinkarnace poetiky sklonku reálného socialismu: vnějšková silácká aktualizace Revizora, podivně ideologizující Unaveni sluncem.
Hračičkaření s koncepty: Sergův efekt, Ptačí sněm.
Nová divadelní restaurace a její obsluha. Po dvaadvacáté hodině už lidem od divadla najíst nedají.
Komentáře k článku: DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Josefa Hermana
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)