14/2024

3. 9. 2024

Divadelní noviny > Zprávy

Lenka Plavcová odchází z Divadla Viola

Po třech letech opustí na konci září post ředitelky pražského Divadla Viola Lenka Plavcová. Její nástupce/nástupkyně vzejde z výběrového řízení a funkce by se měl/měla ujmout 1. října.

Lenka Plavcová. Foto archiv Divadla Viola

Lenka Plavcová (1967), původním povoláním ekonomka a v té době členka správní rady Violy, převzala vedení nejmenšího pražského profesionálního divadla v nelehké covidové době léta 2021, která bezprostředně ohrožovala pokračování jeho více než šedesátileté existence. Myslím, že se mi všechny náročné úkoly, které mi zadala správní rada divadla, podařilo splnit. Cítím proto, že je načase předat jeho řízení někomu dalšímu, kdo se bude moci soustředit na umělecké směřování Violy v příštích letech, uvedla Plavcová s tím, že má před sebou další pracovní výzvy. Především si ale chce po několika vyčerpávajících pracovních letech na chvíli odpočinout. Letos jsem se navíc stala poprvé i babičkou, takže bych ráda věnovala této nové příjemné roli více času, dodala.

Za tři roky ve vedení Divadla Viola se jí podařilo zajistit jeho finanční stabilitu, a to včetně získání víceletého grantu. Na předcovidovou úroveň se vrátila i jeho celoroční návštěvnost. Podařilo se zvýšit povědomí o Viole ve veřejnosti a přibylo i diváků mladší věkové kategorie. Rozšířili jsme také okruh tvůrčích týmů například o režiséry Roberta Sedláčka a Martinu Kinskou. Ti obohatili programovou nabídku divadla o úspěšné inscenace Hugo Haas a Adina Mandlová, respektive Vděk, upozornila.

Výrazně se zlepšila i úroveň baru a jím zajišťovaného občerstvení ve foyer Violy. Proměnou k lepšímu prošel i vnější prostor divadla a generální opravu má za sebou od loňského roku i jevištní prostor. Nyní na něj navazuje přestavba herecké šatny. Loni jsme rovněž připravili důstojnou oslavu 60. výročí vzniku Violy za účasti herců, režisérů a dalších osobností, kteří jsou s její historií i současností spojené, doplnila Plavcová. I po mém odchodu zůstane Viola mojí srdeční záležitostí a ráda se budu do ní vracet. Její atmosféra zůstává jedinečná a okouzlující a jsou vytvořené předpoklady, aby tomu bylo i nadále, dodala.

Přihlášky do výběrového řízení mohou adepti/adeptky na post ředitele/ředitelky Divadla Viola podávat do 7. srpna 2024. Podrobné podmínky jsou k dispozici na www.divadloviola.czzde.

/Z tiskové zprávy zpracoval a pro iDN upravil hul/

• Publikováno: 24. července 2024