Do divadla s kuřetem (No. 4)
Z úterního představení Für die Macht bylo znát, že má Halka Třešňáková jako herečka a klaunka smysl pro nadsázku.
Jakožto představitelka jediné postavy inscenace, české Miss Universe 2020, dokázala například rozesmát publikum, když pantomimicky předváděla, jak se tato „světanápravkyně“ vydala navštívit armádou obklíčené město a nechala se pak pozvat do jednoho z tamních domů. Od svých hostitelů si dívka nechá líbit všemožné projevy úcty, ač jí jsou v podstatě nepříjemné. Když skončí posazená na věži ze všech polštářů, které byly v domácnosti k nalezení, a lidé už jí nemají co nabídnout, tváří se tak tupě, že z toho obrazu přímo čiší beznaděj. Je jasné, že nebude schopná pohostinnost oplatit žádnou pomocí.
Také v ostatních scénách lze sledovat českou Miss Universe, jak se projevuje jako „blbka“. Neumí dobře žádný cizí jazyk a světové konflikty si představuje jako Hurvínek válku. Je zřejmé, že dívka má být především alegorií vztahu české společnosti ke světovým problémům. Kdyby byla inscenace Für die Macht podstatně kratší, a smysl pro zkratku by tvůrci uplatnili také v celkové struktuře (stejně jako Třešňáková v herectví), mohlo by se jednat o zábavnou odlehčenou satiru. Necelá hodina je ale příliš dlouhá stopáž na takto přímočaré a v podstatě ilustrativní pojetí tématu.
///
Předchozí díly denních zpravodajství:
Komentáře k článku: Do divadla s kuřetem (No. 4)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)