Do divadla s kuřetem (No. 4)
Z úterního představení Für die Macht bylo znát, že má Halka Třešňáková jako herečka a klaunka smysl pro nadsázku.

Jako Miss Universe 2020 musí přijímat všemožné projevy úcty… FOTO PETR KRÁLÍK
Jakožto představitelka jediné postavy inscenace, české Miss Universe 2020, dokázala například rozesmát publikum, když pantomimicky předváděla, jak se tato „světanápravkyně“ vydala navštívit armádou obklíčené město a nechala se pak pozvat do jednoho z tamních domů. Od svých hostitelů si dívka nechá líbit všemožné projevy úcty, ač jí jsou v podstatě nepříjemné. Když skončí posazená na věži ze všech polštářů, které byly v domácnosti k nalezení, a lidé už jí nemají co nabídnout, tváří se tak tupě, že z toho obrazu přímo čiší beznaděj. Je jasné, že nebude schopná pohostinnost oplatit žádnou pomocí.
Také v ostatních scénách lze sledovat českou Miss Universe, jak se projevuje jako „blbka“. Neumí dobře žádný cizí jazyk a světové konflikty si představuje jako Hurvínek válku. Je zřejmé, že dívka má být především alegorií vztahu české společnosti ke světovým problémům. Kdyby byla inscenace Für die Macht podstatně kratší, a smysl pro zkratku by tvůrci uplatnili také v celkové struktuře (stejně jako Třešňáková v herectví), mohlo by se jednat o zábavnou odlehčenou satiru. Necelá hodina je ale příliš dlouhá stopáž na takto přímočaré a v podstatě ilustrativní pojetí tématu.
///
Předchozí díly denních zpravodajství:
Komentáře k článku: Do divadla s kuřetem (No. 4)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)