Divadelní noviny > Burza Festivaly
Epilog Divadelní Flory
Inscenace spolku Masopust, Divadla Husa na provázku, souboru Lachende Bestien a Divadla Na zábradlí nabídne od září do prosince programový epilog 27. Divadelní Flory. Netradiční podzimní nabídku, která startuje příští týden, připravuje festival v partnerské spolupráci s olomouckým Muzeem umění – šest divácky atraktivních představení proběhne v tamním Centralu.
Květnový multižánrový program jedné z největších středoevropských přehlídek lákal na sedm desítek událostí – vedle divadelních představení také na spoustu besed, hudebních produkcí, workshopy, konferenci či výstavu – a sedmi tisícovkám návštěvníků umožnil bezprostřední kontakt s významnými divadelními osobnostmi nejen z České republiky, ale i z Německa, Rakouska, Polska, Ukrajiny, Maďarska, Slovenska, Moldavska, Francie, Itálie nebo Íránu.
Na podzim se v komorních prostorách Centralu postupně představí přední tuzemské soubory, jejichž aktuální inscenace komunikují s festivalovým ročníkovým mottem Volnost: Divadelní spolek Masopust (Přípravy na všechno v ÚT 24. 9.), brněnské Divadlo Husa na provázku (Nie sme doma v ST 30. 10.), pražský soubor Lachende Bestien (Jako lvi aneb Sestup a vzestup pana B. ve ČT 28. a v PÁ 29. 11.) a ansámbl Divadla Na zábradlí (O Pavlovi v SO 7. a v NE 8. 12.). Uvedením výrazných titulů renomovaných režisérů a režisérek – Jana Mikuláška, Anny Davidové, Michala Háby a Anny Klimešové – 27. Divadelní Flora vyvrcholí.
Muzeum umění Olomouc se na realizaci posledních festivalových ročníků aktivně podílelo a Flora tak během tří let uvedla v Mozarteu, Trojlodí a Centralu na třicet divadelních produkcí a řadu doprovodných aktivit. Díky spolupráci s festivalem hostilo MUO například legendární berlínské Rimini Protokoll, počiny hvězd německojazyčné divadelní scény Simone Dede Ayivi nebo Susanne Kennedy či oceňované zahraniční tanečnice a performerky – Maďarku Boglárku Börcsök, Ukrajinku Dariu Koval, Francouzku Agathe Tarillon a Íránku Sahar Rezaei.
Spolupráce s olomouckým muzeem a jeho produkčním oddělením je oboustranně přínosná a těší nás, že se v souvislosti s otevřením Centralu, ve městě s minimální divadelní infrastrukturou, zintenzivnila. Jsme rádi, že se můžeme na nepravidelném divadelním provozu Centralu podílet a že se nad rámec květnového programu Flory, který je těžištěm našeho partnerství, daří společně prezentovat i letošní podzimní festivalovou edici, komentuje vztah MUO s DF její ředitel Petr Nerušil.
Myslím, že pro veřejnou instituci se středoevropskými ambicemi je živý kontakt s inspirativními divadelními osobnostmi, které podobu evropského divadla zásadně formují, přínosné. Věříme, že Divadelní Flora má díky své profilaci Muzeu umění co nabídnout a nejen olomoucké publikum naše perspektivní spojení ocení, dodává Nerušil.
Po jarní ouvertuře a květnovém festivalovém menu tak muzeum společně s Florou servírují zajímavý činoherní přídavek, jehož dvě položky jsou zároveň součástí Trienále SEFO 2024.
První chod nabídne Epilog 27DF už v úterý 24. září, kdy v Centralu proběhne olomoucké loučení s divadlem Masopust, jež po šestnácti letech v prosinci ukončí svou úspěšnou činnost. V adaptaci provokativní novely Přípravy na všechno režiséra Jana Mikuláška excelují Šimon Krupa s Miloslavem Königem – častým hereckým hostem Divadelní Flory a nezapomenutelnou, basketbalovým míčem korunovanou „tváří“ dvaadvacátého festivalového ročníku (2018).
Vstupenky na všech šest představení (pokaždé se začátkem v 19:00) jsou již nyní v prodeji – online či na pokladně Muzea umění Olomouc.
Komentáře k článku: Epilog Divadelní Flory
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)