Divadelní noviny > Burza Festivaly Zprávy
Festival OPERA 2020 rozdal Libušky
Ve dnech 4. ledna – 2. března 2020 se uskutečnil čtrnáctý ročník Festivalu hudebního divadla OPERA. Za velkého zájmu diváků se v Praze představily operní soubory z České republiky a Slovenska, celkem se odehrálo devatenáct představení.
Festival, jehož hlavním pořadatelem je Jednota hudebního divadla, se v této podobě a v tomto rozsahu mohl opět uskutečnit jen díky společnému úsilí a zájmu všech zúčastněných divadel, díky vstřícnosti Národního divadla a díky finanční podpoře Ministerstva kultury České republiky a Hlavního města Prahy. Účast slovenských souborů umožnil dále příspěvek Ministerstva kultury Slovenské republiky. Záštitu nad festivalem převzali: Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy, a Lubomír Zaorálek, ministr kultury České republiky.
Čestný festivalový výbor: Soňa Červená, Libuše Domanínská, Dagmar Pecková, Peter Dvorský, Jan Klusák, Jiří Kout, Štefan Margita, Richard Novák, David Pountney
Festival hudebního divadla OPERA je jedinou přehlídkou, která pravidelně (každé dva roky) nabízí ucelený pohled na operní divadlo v celé České republice a na Slovensku. Festival se od svého vzniku v roce 1993 stále rozrůstá, v rámci 14. ročníku festivalu se uskutečnilo devatenáct představení, stálé operní soubory zřizované městy či státem se představily na scénách Národního divadla, alternativní soubory hrály v dalších divadelních i nedivadelních prostorech: v Divadle Komedie, ve Venuši ve Švehlovce, na Pražské křižovatce (v kostele sv. Anny), v Barokním refektáři dominikánského kláštera, Domě U Kamenného zvonu. První festivalový site-specifik projekt se odehrál v Knihkupectví, kavárně a galerii Řehoř Samsa.
Festivalová představení navštívilo téměř 8500 diváků, z představení mimopražských souborů největší návštěvnost zaznamenaly Příhody lišky Bystroušky (800 obsazených míst), Osud (784), La Gioconda (768), Francesca da Rimini a Lakomý rytíř (742), La traviata (619 – vyprodané Stavovské divadlo) a Falstaff (590). Jádro festivalového obecenstva přitom tvoří zkušení diváci, kteří sledují operu i festivalová představení dlouhá léta. Festivalová představení navštěvovali také mnozí odborníci zabývající se operou v různých profesích (novináři, dirigenti, režiséři, manažeři, zpěváci aktivní i emeritní…).
Festival Opera je společnou akcí všech divadel. Je tak pouze na rozhodnutí vedení jednotlivých divadel, s jakým titulem se festivalu zúčastní. V programu 14. ročníku festivalu se objevily tituly klasické, málo hrané i novinky – autorská díla autorů různých generací.
Jedním z důležitých cílů festivalu Opera je vytvářet prostor pro setkávání a debatu o operním divadle (nejen) u nás. Po vybraných představeních měli diváci možnost diskutovat s tvůrci, inscenátory a interprety. Kromě toho se uskutečnila též dvě „operní rokování“ – interní pracovní setkání jednak zástupců nezávislých souborů, jednak ředitelů a šéfů operních souborů z České republiky i Slovenska, na nichž se diskutovaly koncepční i praktické strategie, které řeší v rámci svého souboru, divadla / města, regionu.
Ceny Libušky
Festival pravidelně upozorňuje na to, co se v domácím operním divadle obzvláště vydařilo: výjimečné festivalové výkony jsou oceňovány tzv. Libuškami. Současnou Libušku pro festival Opera na samém sklonku života navrhl významný sklářský výtvarník Václav Hanuš (1924–2009), vyrobila je firma TGK – technika, sklo a umění s.r.o. Skleněné artefakty budou slavnostně předávány na jevištích oceněných divadel.
Cenu kritiků za nejlepší inscenaci získalo Divadlo F. X. Šaldy Liberec za inscenaci oper Sergeje Rachmaninova Francesca da Rimini a Lakomý rytíř. Cenu udělila porota ve složení Helena Havlíková, Josef Herman, Radmila Hrdinová, Olga Janáčková a Ivan Žáček.
Do užšího výběru se dostaly následující inscenace: Janáčkův Osud v provedení Národního divadla moravskoslezského (Ostrava) a Janáčkovy Příhody lišky Bystroušky v provedení Janáčkovy opery Národního divadla Brno.
Cenu diváků za nejlepší inscenaci získal Ensemble Damian za inscenaci opery L´Arianna (Claudio Monteverdi, Ottavio Rinuccini, Vít Zouhar, Tomáš Hanzlík) – volnou rekonstrukci barokní opery z roku 1608.
Diváci o ceně rozhodují prostřednictvím ankety: na jednotlivých představeních měli možnost vyjádřit míru své spokojenosti na stupnici od jedné (nejhorší) do pěti (nejlepší). Průměrně hlasovalo 80 diváků.
L´Arianna se stala divácky nejúspěšnější inscenací s průměrem 4,88; následovaly Rachmaninovy aktovky Francesca da Rimini a Lakomý rytíř v nastudování Divadla F. X. Šaldy Liberec s průměrem 4,68 a dále La Gioconda v provedení Státní opery Banská Bystrica s průměrem 4,64.
Ensemble Damian
Od prvního veřejného vystoupení v roce 1995 se Ensemble Damian zaměřuje téměř výhradně na autentickou interpretaci barokní a soudobé hudby. V první oblasti čerpá z bohatého fondu českých a moravských archivů, ve druhé spolupracuje převážně se skladateli Vítem Zouharem a Tomášem Hanzlíkem, který je zároveň uměleckým vedoucím souboru.
Největším projektem Ensemble Damian bylo účinkování na operním „maratonu“ Pražské barokní slavnosti, kde v létě 2011 odehrál 72 představení. Od roku 2013 pořádá soubor obdobnou akci v domácím prostředí pod názvem Olomoucké barokní slavnosti. Vedle toho pravidelně pořádá koncem roku festival Opera Schrattenbach, zaměřený na soudobé hudební divadlo. Soubor provozuje rozebíratelnou divadelní scénu Theatrum Schrattenbach a používá rozsáhlý depozitář originálních kostýmů.
Cenu kritiků za mimořádnou interpretaci role získal Martin Šrejma za interpretaci role skladatele Živného v Janáčkově opeře Osud v nastudování Národního divadla moravskoslezského (Ostrava). Cenu udělila porota ve složení Helena Havlíková, Josef Herman, Radmila Hrdinová, Olga Janáčková a Ivan Žáček.
Do užšího výběru se dále dostali následující interpreti (uvádíme v abecedním pořadí): Pavol Kubáň (Malatesta / Baron, Sergej Rachmaninov: Francesca da Rimini / Lakomý rytíř, Divadlo F. X. Šaldy Liberec), Jiří Přibyl (Kašpar, Carl Maria von Weber: Čarostřelec, Slezské divadlo Opava), Jana Šrejma Kačírková (Bystrouška, Leoš Janáček: Příhody lišky Bystroušky, Národní divadlo Brno), Kristýna Vylíčilová (Ariadna, C. Monteverdi, O. Rinuccini, V. Zouhar, T. Hanzlík: L´Arianna, Ensemble Damian)
Martin Šrejma
Absolvoval Pražskou konzervatoř ve třídě prof. J. Kotouče. Během studií se stal laureátem Mezinárodní pěvecké soutěže Ant. Dvořáka v Karlových Varech (2002, 2004). V roce 2004 studoval v italské Parmě na konzervatoři Arriga Boita u L. Bizzi a E. Furlottiho; zúčastnil se mistrovských kursů v Itálii, v létě 2009 u M. Freni a v roce 2011 u T. Krauseho. V roce 2005 se stal sólistou Státní opery Praha, od roku 2012 je sólistou Opery Národního divadla v Praze. Na pražských scénách ztvárnil řadu rolí, jako jsou Mozartův Tamino (Kouzelná flétna), Ferrando (Così fan tutte), Don Ottavio (Don Giovanni) a Basilio (Figarova svatba), Rossiniho Almaviva (Lazebník sevillský) a Don Ramiro (Popelka), Verdiho Vévoda (Rigoletto), Cassio (Otello), Dr. Cajus (Falstaff), Macduff (Macbeth), Ismael (Nabucco) a Alfredo (La traviata), Wagnerův Lodivod (Bludný Holanďan) a Walther von der Vogelweide (Tannhäuser), Pucciniho Edmondo (Manon Lescaut) a Pong (Turandot), Edgardo (Donizetti: Lucia di Lammermoor), Smetanův Jeník (Prodaná nevěsta) a Vítek (Dalibor), Jirka (Dvořák: Čert a Káča), Essex (Britten: Gloriana), Ježibaba (Humperdinck: Jeníček a Mařenka), Romeo (Gounod: Romeo a Julie), Mazal, Blankytný, Petřík (Janáček: Výlety páně Broučkovy), Princ (Prokoflev: Láska ke třem pomerančům) a také Su-Čong (Lehár: Země úsměvů) ad. Hostuje rovněž v Národním divadle Brno, v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, v Divadle J. K. Tyla v Plzni a na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově v roli Vévody. V sezoně 2003/2004 se zúčastnil turné po Německu a Švýcarsku se švýcarskou operní společností jako Alfréd ve Straussově operetě Netopýr a na jaře 2005 turné po Kanadě s Torontskou filharmonií pod vedením K. Strattona. V roce 2006 vystoupil ve Španělsku jako Pollione (Bellini: Norma). V roce 2009 se představil jako Jeník (Prodaná nevěsta) v Nizozemí, v roce 2011 ztvárnil v Teatro Massimo v Palermu roli Michelise (Martinů: Řecké pašije). Často je zván k účinkování v kantátách, oratoriích a barokních operách (Händel: Samson a Mesiáš; Bononcini: Astarto; Mozart: Requiem a Davide penitente; Haydn: Stvoření, Bach: Vánoční oratorium, Mendelssohn: Lobgesang aj.).
Cenu diváků za mimořádnou interpretaci role získala Lívia Obručník Vénosová za interpretaci titulní role v Rachmaninově opeře Francesca da Rimini v nastudování Divadla F. X. Šaldy Liberec.
Lívia Obručník Vénosová získala v divácké anketě 85 hlasů. Více nežli 40 hlasů dostali ještě následující interpreti (uvádíme v abecedním pořadí): Pavol Kubáň (Malatesta / Baron, Sergej Rachmaninov: Francesca da Rimini / Lakomý rytíř, Divadlo F. X. Šaldy Liberec), Svatopluk Sem (Giorgio Germont, Giuseppe Verdi: La traviata, Jihočeské divadlo České Budějovice), Jiří Přibyl (Falstaff, Giuseppe Verdi: Falstaff, Státní divadlo Košice), Barbora Řeřichová (Fiordiligi, W. A. Mozart: Così fan tutte, Moravské divadlo Olomouc) a Barbora Řeřichová (Agáta, Carl Maria von Weber: Čarostřelec, Slezské divadlo Opava).
Lívia Obručník Vénosová
V roce 2007 absolvovala obor zpěv na Pražské konzervatoři ve třídě Brigity Šulcové. V roce 2011 ukončila studium na pražské HAMU ve třídě Ivana Kusnjera a Heleny Kaupové. Během studií na konzervatoři získala pět ocenění na Mezinárodní pěvecké soutěži A. Dvořáka, uspěla i na soutěžích Imricha Godina (1. místo), Mikuláše Schneidera-Trnavského (3. místo) a v soutěži českých konzervatoří v Pardubicích (1. místo). Od roku 2005 je hostem Národního divadla v Praze, od roku 2010 je v angažmá v Divadle F. X. Šaldy Liberec, kde v současné době zpívá mj. Verdiho Aidu, Dvořákovu Rusalku, Massenetovu Thaïs, Janáčkovu Bystroušku či Leonoru ve Verdiho Trubadúrovi. Pravidelně spolupracuje s Czech Ensemble Baroque pod vedením Romana Válka na provedení oper z období baroka i klasicismu. Interpretovala díla řady soudobých skladatelů (Ilja Hurník, Lukáš Hurník, Pavel Trojan, Pavel Trojan ml., Milan Steigerwald). V letech 2011 a 2013 se dostala do širší nominace na Cenu Thálie za nastudování Lisy (Bellini – Náměsíčná) a Violetty (Verdi – La traviata). Spolupracuje s významnými hudebními tělesy (Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Český národní symfonický orchestr, Karlovarský symfonický orchestr, Filharmonie Hradec Králové a další).
Cenu ředitelky festivalu získalo Národní divadlo Brno za inscenaci opery Leoše Janáčka Příhody lišky Bystroušky.
Cena Výboru Jednoty hudebního divadla za významný počin v oblasti hudebního divadla:
Od roku 2007 při příležitosti festivalu Výbor Jednoty hudebního divadla oceňuje osobnosti / instituce, které jakýmkoli způsobem významně přispěly domácímu opernímu divadlu.
Výbor Jednoty hudebního divadla ve složení Lubomír Havlák, Helena Havlíková, Josef Herman, Radmila Hrdinová, Olga Janáčková, Rudolf Leška, Regina Szymiková a Lenka Šaldová udělil cenu Ostravskému centru nové hudby a Národnímu divadlu moravskoslezskému za festival NODO / Dny nové opery Ostrava.
Posláním festivalu NODO/Dny nové opery Ostrava je přispět k otázkám rozvoje opery a ukázat možnosti a podoby hudebního divadla v 21. století. NODO (bienále) se koná od roku 2012 a střídá se s festivalem Ostravské dny (liché roky), který je zaměřený především na hudbu koncertní. NODO pořádá Ostravské centrum nové hudby ve spolupráci s Národním divadlem moravskoslezským. Jedná se o jediný festival svého druhu v České republice.
NODO uvádí operní díla v českých a světových premiérách, scénicky či koncertně, v kamenných divadlech i industriálních prostorách ve špičkovém provedení zejména zahraničních umělců. NODO iniciuje vznik a provedení nových děl, pro festival napsali opery Martin Smolka, Petr Kotík, Petr Cígler, František Chaloupka nebo Idin Samimi Mofakham. Česká kulturní veřejnost se díky NODO mohla poprvé seznámit s operami Johna Cage, Salvatore Sciarrina, Bernharda Langa, Richarda Ayrese, Rudolfa Komorouse nebo Iannise Xenakise. NODO zadává objednávky mladým skladatelům a podněcuje ke spolupráci pro operní žánr netradiční inscenační týmy.
OPERA 2020 – PROGRAM
Sobota 4. ledna 2020, 19:00, Národní divadlo
NÁRODNÍ DIVADLO MORAVSKOSLEZSKÉ (OSTRAVA)
Leoš Janáček: OSUD
Dirigent Jakub Klecker, režie Jiří Nekvasil
V hlavních rolích Martin Šrejma, Veronika Holbová, Petra Alvarez Šimková, Petr Levíček, Roman Hoza, Lukáš Zeman, Eva Dřízgová-Jirušová
Neděle 5. ledna 2020, 19:00, Národní divadlo
DIVADLO F. X. ŠALDY LIBEREC
Sergej Rachmaninov: FRANCESCA DA RIMINI, LAKOMÝ RYTÍŘ
Dirigent Martin Doubravský, režie Linda Keprtová
V hlavních rolích Lívia Obručník Vénosová, Csaba Kotlár, Dušan Růžička, Pavol Kubáň, Josef Moravec
Pondělí 6. ledna 2020, 19:00, Stavovské divadlo
MORAVSKÉ DIVADLO OLOMOUC
Wolfgang Amadeus Mozart: COSÌ FAN TUTTE
Dirigent Miloslav Oswald, režie Andrea Hlinková
V hlavních rolích Barbora Řeřichová, Anna Nitrová, Jozef Gráf, Tadeáš Hoza, Jiří Přibyl, Patricia Janečková
Úterý 7. ledna 2020, 19:00, Stavovské divadlo
SLEZSKÉ DIVADLO OPAVA
Carl Maria von Weber: ČAROSTŘELEC
Dirigent Vojtěch Spurný, režie Lubor Cukr
V hlavních rolích Jan Ondráček, Jiří Přibyl, Barbora Řeřichová, Lucie Kaňková
Po představení se uskutečnila debata s diváky k inscenaci / představení. Zúčastnili se jí: dirigent Vojtěch Spurný, režisér Lubor Cukr a zpěváci Barbora Řeřichová, Lucie Kaňková a Jan Ondráček. Moderovala Lenka Šaldová.
Neděle 12. ledna 2020, 19:00, Stavovské divadlo
DIVADLO J. K. TYLA (PLZEŇ)
Jan Jirásek: BROUČCI
Dirigent Jiří Štrunc, režie Tomáš Ondřej Pilař
V hlavních rolích Michal Bragagnolo, Anna Flajšmanová, Radka Sehnoutková, Jana Štruncová, Jiří Hájek, Ivana Veberová, Jana Piorecká, Jan Hnyk, Ivana Klimentová, Anna Rohanová, Šimon Prokop, Richard Ševčík
Po představení se uskutečnila debata s diváky k inscenaci / představení. Zúčastnili se jí skladatel Jan Jirásek, libretista Tomáš Jarkovský, režisér a šéf opery Tomáš Ondřej Pilař, scénograf Petr Vítek a zpěváci Anna Flajšmanová, Radka Sehnoutková a Michal Bragagnolo. Moderovala Lenka Šaldová.
Úterý 28. ledna 2020, 19:00, Státní opera
NÁRODNÍ DIVADLO – STÁTNÍ OPERA
Ludwig van Beethoven: FIDELIO
Dirigent Karl-Heinz Steffens, režie Vera Nemirova
V hlavních rolích Erika Sunnegårdh, David Butt Philip, Paul Armin Edelmann, Joachim Goltz, Zdeněk Plech, Vera Talerko
Sobota 1. února 2020, 19:00, Barokní refektář dominikánského kláštera v Praze (Jilská 5, Praha 1)
ENSEMBLE DAMIAN
Monteverdi, O. Rinuccini, V. Zouhar, T. Hanzlík: L´ARIANNA
Režie Tomáš Hanzlík
Účinkovali Kristýna Vylíčilová, Dora Rubart-Pavlíková, Martin Ptáček, Filip Dámec, Jiří Poláček
Po představení se uskutečnila debata s diváky k inscenaci / představení. Zúčastnili se jí skladatelé Tomáš Hanzlík a Vít Zouhar a zpěvačka Kristýna Vylíčilová. Moderovala Lenka Šaldová.
Neděle 2. února 2020, 18:00 a 20:00, Venuše ve Švehlovce (Slavíkova 22, Praha 3)
RUN OPERUN
Francis Poulenc: LIDSKÝ HLAS
Režie Veronika Loulová, hudební nastudování Ahmad Hedar
Účinkovaly Tamara Morozova (18:00) / Eliška Gattringerová (20:00)
Pátek 7. února 2020, 19:00, Divadlo Komedie (Jungmannova 15/1, Praha 1)
ENSEMBLE OPERA DIVERSA
Olga Sommerová, Lenka Nota: JSEM KNĚŽNA BLÁZNŮ
Dirigentka Gabriela Tardonová, režie Kristiana Belcredi
Účinkovali Jarmila Balážová, Lukáš Rieger, Aneta Podracká Bendová, Pavla Radostová, Martin Javorský, Aleš Janiga
Sobota 8. února 2020, 19:00, Pražská křižovatka (kostel sv. Anny) (Zlatá 211/1, Praha 1)
OPERA STUDIO PRAHA
Lukáš Sommer: ČASOPLET
Dirigent Sébastien Bagnoud, režie Vojtěch Svoboda
Účinkovali Eva Kývalová, Anita Jirovská, Pavla Mlčáková, Lucie Prokopová, Eliška Sedláčková, Jonatán Vnouček, Šimon Pliska, Tereza Mejstříková, Filip Dvořák
Pondělí 10. února 2020, 19:00, Státní opera
NÁRODNÍ DIVADLO BRNO
Leoš Janáček: PŘÍHODY LIŠKY BYSTROUŠKY
Dirigent Marko Ivanović, režie Jiří Heřman
V hlavních rolích Jana Šrejma Kačírková, Václava Krejčí Housková, Svatopluk Sem, Petr Levíček, Jan Šťáva, Roman Hoza
Po představení se uskutečnila debata s diváky k inscenaci / představení. Zúčastnili se jí režisér Jiří Heřman, dirigent Marko Ivanović, dramaturgyně Patricie Částková a zpěváci Jana Šrejma Kačírková a Svatopluk Sem. Moderoval Josef Herman.
Úterý 11. února 2020, 19:00, Stavovské divadlo
JIHOČESKÉ DIVADLO ČESKÉ BUDĚJOVICE
Giuseppe Verdi: LA TRAVIATA
Dirigent Mario De Rose, režie Veronika Poldauf Riedlbauchová
V hlavních rolích Marie Fajtová, Paolo Lardizzone, Svatopluk Sem
Po představení se uskutečnila debata s diváky k inscenaci / představení. Zúčastnili se jí dirigent Mario De Rose, režisérka Veronika Poldauf Riedlbauchová, scénografka Lucie Škandíková, kostýmní výtvarnice Tereza Kopecká, choreografka Naďa Kabelová a interpreti Marie Fajtová, Paolo Lardizzone a Svatopluk Sem. Moderovala Lenka Šaldová.
Neděle 16. února 2020, 17:00 a 19:00, Knihkupectví, kavárna a galerie Řehoř Samsa (Vodičkova 30, Praha 1)
HAUSOPERA
Josef Škarka, Lukáš Sommer: HRA O MALINU
Režie Jiří Nekvasil
Účinkovali Josef Škarka, Marek Olbrzymek, Andrea Široká
Pondělí 17. února 2020, 19:00, Státní opera
ŠTÁTNA OPERA BANSKÁ BYSTRICA
Amilcare Ponchielli: LA GIOCONDA
Dirigent Igor Bulla, režie Dominik Beneš
V hlavních rolích Jolana Fogašová, Michaela Šebestová, Jitka Sapara Fischerová, Max Jota, Zoltán Vongrey, Ivan Zvarík
Po představení se uskutečnila debata s diváky k inscenaci / představení. Zúčastnili se jí šéf opery Šimon Svitok, dramaturgyně Alžbeta Lukáčová, režisér Dominik Beneš a zpěvačka Jolana Fogašová. Moderoval Josef Herman.
Pondělí 24. února 2020, 19:00, Dům U Kamenného zvonu (Staroměstské náměstí 605/13, Praha 1)
OPERA POVERA
Ana Sokolović: LOVE SONGS
Scénická koncepce Rocc
Účinkovali Irena Yebuah Tiran (zpěv), Lovro Ravbar (saxofon)
Neděle 1. března 2020, 19:00, Stavovské divadlo
ŠTÁTNE DIVADLO KOŠICE
Giuseppe Verdi: FALSTAFF
Hudební nastudování Martin Leginus, dirigent Peter Valentovič, režie Jiří Menzel
Účinkovali Jiří Přibyl, Marián Lukáč, Maksym Kutsenko, Jaroslav Dvorský, Václav Morys, Marek Gurbaľ, Tatiana Paľovčíková, Adriana Banásová, Gabriela Hübnerová, Myroslava Havryliuk, Jozef Úradník
Po představení se uskutečnila debata s diváky k inscenaci / představení. Zúčastnili se jí ředitel opery Karol Kevický, kostýmní výtvarnice Petra Goldflamová Štětinová, scénograf Tomáš Moravec, dirigent Peter Valentovič, představitel titulní role Jiří Přibyl a sbormistr Lukáš Kozubík. Moderoval Josef Herman.
Pondělí 2. března 2020, 19:00, Národní divadlo
NÁRODNÍ DIVADLO
Giacomo Puccini: TURANDOT
Hudební nastudování Jaroslav Kyzlink, dirigent Zbyněk Müller, režie Zuzana Gilhuus
V hlavních rolích Elena Michajlenko, Sergej Poljakov, Alžběta Poláčková, Jiří Sulženko, Jiří Brückler, Jaroslav Březina, Martin Šrejma
Další partneři festivalu:
Nadace Leoše Janáčka
Květiny Viki (www.kvetinyviki.cz)
Sympex Group, s.r.o. (www.sympex.cz)
Rudolf Leška, oficiální dodavatel právních služeb
Mediální partneři festivalu:
Classic Praha, Český rozhlas 3 – Vltava, Divadelní noviny, goout.cz, Harmonie, Hudební rozhledy, I-Prague, KAM po Česku, KlasikaPlus, Opera Plus
Organizátoři
- Lenka Šaldová, ředitelka festivalu, PR
E-mail: [email protected]
Tel.: +420 606 633 905
- Michaela Syrová, produkce festivalu
E-mail: [email protected]
Tel.: +420 602 212 899
- Kateřina Hipská, PR, akreditace novinářů
E-mail: [email protected]
Tel.: +420 604 421 232
www.facebook.com/festivaloperaprague¨
Jednota hudebního divadla 3. března 2020
Komentáře k článku: Festival OPERA 2020 rozdal Libušky
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)