Divadelní noviny Aktuální vydání 18/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

18/2024

ročník 33
29. 10. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Burza

    Filip Huml Král

    (1976) Vyrostl v Mělníku. Vystudoval KALD DAMU Praha, obor herectví u prof. Josefa Krofty. Od roku 2003 je v angažmá v Divadle DRAK v Hradci Králové. Mimo to je frontmanem, zpěvákem a dudákem česko-skotské rockové kapely Navostro, zakladatelem a vedoucím oddílu brazilského bojového umění capoeira v Hradci Králové a šéfem a režisérem studentského divadla při divadle DRAK nazvaným Q10. Právě s ním a s několika členy oddílu capoeiry připravil 25. března pod názvem R+J premiéru pozoruhodné úpravy Shakespearovy tragédie Romeo a Julie, již v rytmu capoeiry a prvky nového cirkusu přesunul do slumů Brazílie. Inscenace byla nominována na letošní ročník Šrámkova Písku a v létě by měla hostovat na festivalech nezávislého umění.

    Co vás přivedlo k divadlu

    Vůně a atmosféra divadla jakožto budovy a energie kolem lidí od divadla. Jako malý kluk jsem tajně prolézal divadlo v Mělníku od půdy až po sklep, když rodiče (tanečníci) zkoušeli.

    Největší umělecký zážitek

    Představení pražského souboru Frei Körper Kultur, jež se jmenovalo Wir tanzen konzentriert!. Absolutní fyzické divadlo, kde mi běhal mráz po zádech.

    Osobnost minulosti nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči

    Kenneth Branagh. Bavili bychom se o Shakespearovi.

    Námět/text, který vás přitahuje a který byste chtěl zpracovat

    Právě jsem si splnil sen do třetice zpracovat a zrežírovat Shakespeara (Mnoho povyku pro nic, Večer tříkrálový, Romeo a Julie). Další náměty si zatím nechám pro sebe.

    Divadlo, výtvarné umění, literatura, film, hudba, které máte rád a kterým se naopak vyhýbáte

    Mám rád pohybové a taneční divadlo, obrazy Fridy Kahlo, knihy Petera Maye, Vojtěcha Alberta Friče, Richarda Brautigana, Toma Robbinse, filmy Petera Greenawaye, hudbu Williama F. Doehringa a Sigur Rós. Vyhýbám se nudě v čemkoli.

    Historická či současná osobnost/di- vadelní postava, která je vám citově nejblíže a – naopak – která je vám vzdálená

    Blízcí mi jsou Dlouhý, Široký a Bystrozraký, kteří díky svému handicapu dokážou velké věci. Vzdálený je mi nejvíce Rákosníček. Dlouho jsem ho neviděl…

    Rostlina/zvíře/kámen/planeta, které máte v oblibě či obdivujete

    Můj pes Elgol, protože se mnou, mimo jiné, byl, když mi bylo nejhůř. Kaktus, protože jeho krása může být nebezpečná. Oblázek – skvěle rozeznívá strunu na hudebním nástroji berimbau. Saturn, protože nosí klobouk. Miluju klobouky.

    Etické či jiné hranice, za které byste jako tvůrce nešel

    Nevím. Záleží na konkrétní situaci.

    Umělecký sen

    Právě se mi splnil: představení R+J, kde jsem spojil své dlouholeté lásky, brazilské bojové umění capoeira, prvky nového cirkusu a Shakespeara. Připravoval jsem jej hodně dlouho.

    Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu

    Nejspíš etnologem nebo učitelem. Ale nejraději bych byl Skotem. Nebo psem.

    Plus: Zajímá vás umělecká kritika?

    Ano, zajímá, pokud je to kritika, která vychází ze znalostí a souvislostí, a ne jen „popis viděného“.

    • Autor:
    • Publikováno: 18. dubna 2017

    Komentáře k článku: Filip Huml Král

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,