Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Kontext Zprávy

    FOK připravuje online Flétnové okouzlení

    Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK opět chystá na 31. ledna stream koncertu na svých sociálních sítích. Hudba, v níž hraje hlavní roli flétna Hany Knauerové, bude doplněna krátkými vstupy o slavném malíři Václavu Vavřinci Reinerovi. Dojde na jeho oltářní obraz v kostele sv. Šimona a Judy i na díla vystavená ve sbírkách Národní galerie, za nimiž se kamera pořadu vydá přímo do Sbírky starého umění ve Schwarzenberském paláci.

    Oblíbený cyklus FOK s přesahem do výtvarného umění s názvem Obrazy a hudba nabídne poslední lednový den od 18:00 podvečer plný flétnového okouzlení. Flétnistka FOK Hana Knauerová společně s koncertním mistrem Romanem Patočkou, violoncellistkou Petrou Malíškovou a cembalistkou Monikou Knoblochovou zahrají skladby barokních mistrů Johanna Sebastiana Bacha a Georga Philippa Telemanna, které doplní hudba 20. století Bohuslava Martinů nebo Elliotta Cartera.

    Barokní gigant, slavný malíř Václav Vavřinec Reiner zanechal otisk svého vrcholného umění i v kostele svatých Šimona a Judy. Pro tento velebný prostor vytvořil hlavní oltářní obraz, který představuje Nejsvětější Trojici, pod níž orodují právě sv. Šimon a Juda. Několik Reinerových obrazů vlastní rovněž Národní galerie, s níž FOK spolupracuje již léta na cyklu Obrazy a hudba, který v době pandemické, tedy audiovizuální, nabývá nového významu, uvedl dramaturg FOK Martin Rudovský.

    • Autor:
    • Publikováno: 30. ledna 2021

    Komentáře k článku: FOK připravuje online Flétnové okouzlení

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,