Hlubinné (b)dění (No. 6)
Sobota byla ve znamení lásky. Na programu předposledního dne festivalu Dream Factory byla prezentace progresivního Studia Hrdinů. V Dole Hlubina o lásce mateřské i dceřiné vyprávěly Mileniny recepty v režii Kamily Polívkové (recenze zde a zde), o tvůrčí vášni i zášti pak Pomocník Walser Jana Nebeského (zde). Obě inscenace jsem již viděla v Praze a o obou jsem si pomyslela: jednou a dost, neurazí a nenadchnou. Předobrazy – Milena Jesenská, Honza Krejcarová a Robert Walser si zaslouží více než vznešenou nudu. Podvečer se produkce přesunula do Divadla Petra Bezruče. Nejprve se začínalo přehlídkou inscenací Daniela Špinara. Obě byly mírně řečeno v „sexy duchu“ – nejprve kladenský Miláček (recenze zde) a pak druhé nejpříjemnější překvapení dne Amis a Amil (zde) z pražské prostoru A studio Rubín. A opravdu to nejlepší přišlo nakonec – koncert kapely Zkrat (nebo taky Skrat). Někteří posluchači sice před zahájením nechtěli věřit, že to bude punk a rock. Ale byl.
A protože už o všem bylo napsáno (téměř) všechno, přinášíme dnes raději obrazový materiál. Fotila Tereza Hýsková – proto stále ještě nenapsala srovnání Hamleta z Komorní scény Aréna a Hamleta ze Švandova divadla. Prozradím jen, že po derniéře toho ostravského změnila názor na věk představitele kralevice dánského. Prý je Michal Čapka nejlepším Hamletem jejího žití.
///
Předchozí díly:
Komentáře k článku: Hlubinné (b)dění (No. 6)
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)