Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Ivana Veberová

    Ivana Veberová debutující v titulní roli opery Bedřicha Smetany Libuše, Divadlo J. K. Tyla v Plzni 10. května 2015 (dirigent Oliver Dohnányi, režie Tomáš Pilař a Martin Otava).

    Ivana Veberová

    Vstoupit do role Libuši je mimořádná událost. Ivana Veberová obtížný part zvládla víc lyricky než dramaticky, spíš v tradici Gabriely Beňačkové než Marie Podvalové. Zpívala přirozeně, oduševněle, střídala ve svém projevu ženskou něhu s vlídnou rozhodnutí vládkyně, lidský cit s étosem zejména v závěrečných proroctvích. Nejvypjatější místa by sice vyžadovala poněkud objemnější hlas, barevnější a plnější, v podání Veberové zní zatím poněkud úzce. Zvládá je však na úrovni, technicky, nedopouští se žádného hlasového siláctví, zpívá přirozeně, tudíž krásně. Na proslulou frázi, že český národ vše „slavně překoná“, spočine nejen významově, a má na to!, ale s gestem vítězky, která zvládla mimořádný výkon. Česká televize se zase jednou připravila o možnost být u něčeho mimořádného, když přímý přenos o den dříve vysílala s Evou Urbanovou.

    • Autor:
    • Publikováno: 27. května 2015

    Komentáře k článku: Ivana Veberová

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,