Jednou větou
Pěvec Štefan Margita převzal 19. září v Národním divadle v Praze zlatou desku za album X Mas, na níž spolupracoval mj. s basbarytonistou Adamem Plachetkou a sopranistkou Kateřinou Kněžíkovou; nahrávka navazuje na platinovou deskou oceněné Margitovo album Melancholie, které v tuzemsku v posledních letech patří k nejprodávanějším CD z oblasti klasiky a crossoverových nahrávek.
Ve dnech 20.–23. září se v barokní brněnské káznici v Bratislavské ulici č. 68, neblaze proslulé v obou totalitách minulého století, konal Festival v káznici zaměřený na program rezonující s historií a odkazem tohoto místa; spolu s představeními Divadla Líšeň s lidskoprávní tematikou Hygiena krve a Putin lyžuje nabídl inscenaci Brusel.cz hostujícího Divadla 100 Opic, taneční kompozice Hlas Anny Frankové choreografky a tanečnice Miřenky Čechové a Břehy absolventa Duncan Centre Romana Zotova a bývalého člena skupiny Děrevo Ivana Volkova.
V New Yorku se 28. září slavil Den Václava Havla, jehož součástí bylo i představení inscenace Korespondence V+W pražského Divadla Na zábradlí v České národní budově na Manhattanu; představení bylo součástí festivalu Rehearsal for Truth (27. září−1. října), pilotního showcase středoevropského divadla na počest Václava Havla, který pořádal Václav Havel Library Foundation a Bohemian Benevolent and Literary Association.
V neděli 1. října skončila v Uměleckoprůmyslovém muzeu Moravské galerie v Brně výstava Kmeny 90 prezentující alternativní subkultury devadesátých let 20. století; její celková návštěvnost – 28 633 platících osob – předčila dosud nejnavštěvovanější výstavy muzea Alfons Mucha / Český mistr Belle Epoque či Obrazy mysli / Mysl v obrazech; přilákala především mladé publikum, které navštěvovalo také komentované prohlídky a další doprovodný program (projekce, přednášky, DJ sety, koncerty a divadelní představení) a vzbudila ohlas rovněž na sociálních sítích, kde se častým subjektem debat stal Růžový tank Davida Černého vystavený v parku nedaleko galerie.
Hlavní cenu 20. ročníku mezinárodního loutkářského festivalu Spectaculo Interesse získala inscenace Anywhere francouzského souboru Théâtre de l’Entrouvert.
V Ústí nad Labem se ve dnech 11.–21. října koná 20. ročník divadelního festivalu Kult; v průběhu deseti dnů se uskuteční třináct představení a deset akcí v rámci doprovodného programu, mj. premiéra hry Život je krásnej Činoherního studia, kterou napsal a režíroval Karel František Tománek, a česká premiéra hry Correspondence (Spojení) britského režiséra Paula Bourna v podání nového pražského divadelního souboru 6–16.
Od 12. do 14. října se v Nové budově Národního muzea konalo mezinárodní setkání kurátorů a scénografů nazvané Porézní hranice; vyvrcholily jím letošní oslavy padesátého výročí vzniku Pražského Quadriennale.
V týdnu 14.–22. října se v brněnském Divadle Barka, otevřeném kulturním prostoru Ligy vozíčkářů, koná 4. ročník festivalu integrované tvorby FEST IN; na jevišti divadla v budově Husova sboru v Králově Poli se vystřídají soubory Divadlo Járy Pokojského (tělesně postižení činoherci), Proty boty (tělesně postižení tanečníci), Divadélko Fortel (nevidomí činoherci), Aldente (mentálně postižení činoherci), A proč ne? (tělesně postižení tanečníci) s hostujícím souborem z pražského Jedličkova ústavu Ještě chvilku a spolkem Jindřich z Obchodní akademie Olgy Havlové v Janských Lázních; unikátní integrovaný festival je výběrem toho nejlepšího z integrované české tvorby.
V úterý 17. října se v 3. patře obchodního domu Kotva v Praze otevře výstava Salon české scénografie 2017/18, která je v pořadí šestým ročníkem přehlídky české scénografie; letos se této vrcholné oborové události účastní na 25 umělců, mezi nimi řada etablovaných tvůrců, jako jsou Šimon Caban, Irena Marečková, Jana Preková nebo Simona Rybáková, jakož i autoři méně známí či noví; výstava potrvá do 7. listopadu.hul
Podrobnější informace a další aktuality z divadelního dění u nás i ve světě najdete na i-DN
Komentáře k článku: Jednou větou
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)