Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Jiří Heřman

    Jiří Heřman, režisér opery Charlese Gounoda Faust a Markétka v Divadle J. K. Tyla v Plzni, premiéra 19. 1. 2013

    Jiří Heřman dal o sobě pořádně vědět po rezignaci na post šéfa opery Národního divadla. Stvořil snovou inscenaci, nepopisnou, barvitou, fantazijní, emocionální. Pečlivě vymalované obrazy tentokrát dotáhl hereckými akcemi tělo na tělo, neboť příběhem a hudbou a tedy i jevištěm cloumají vášně a emoce, které končí nebeským usmířením. Režie může podstatně ovlivnit prožitek hudby, a Heřman ví, že jen taková má smysl – když nerezignuje na další aspekty inscenace jako svébytného artefaktu. Pro ty v Plzni, kteří to ještě nevědí: operní divadlo už od Wagnera není prostředkem interpretace hudby, ale svébytným uměním. Zdeněk Nejedlý se mýlil!

    • Autor:
    • Publikováno: 5. února 2013

    Komentáře k článku: Jiří Heřman

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,