Divadelní noviny > Názory – Glosy
Jiří Heřman
Jiří Heřman, režisér opery Charlese Gounoda Faust a Markétka v Divadle J. K. Tyla v Plzni, premiéra 19. 1. 2013
Jiří Heřman dal o sobě pořádně vědět po rezignaci na post šéfa opery Národního divadla. Stvořil snovou inscenaci, nepopisnou, barvitou, fantazijní, emocionální. Pečlivě vymalované obrazy tentokrát dotáhl hereckými akcemi tělo na tělo, neboť příběhem a hudbou a tedy i jevištěm cloumají vášně a emoce, které končí nebeským usmířením. Režie může podstatně ovlivnit prožitek hudby, a Heřman ví, že jen taková má smysl – když nerezignuje na další aspekty inscenace jako svébytného artefaktu. Pro ty v Plzni, kteří to ještě nevědí: operní divadlo už od Wagnera není prostředkem interpretace hudby, ale svébytným uměním. Zdeněk Nejedlý se mýlil!
Komentáře k článku: Jiří Heřman
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)