Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Rozhovor

    Jmenování hudebních ředitelů

    Vedení Národního divadla 3. března oznámilo, že novým hudebním ředitelem opery Národního divadla se od 1. srpna 2016 stane Jaroslav Kyzlink. Funkce hudebního ředitele Státní opery se od téhož data ujme Andreas Sebastian Weiser. Jako designovaní ředitelé už začali přebírat funkce a připravovat příští sezonu. Zeptali jsme se Jana Buriana na okolnosti tohoto rozhodnutí. Odpověděl pouze na tři z položených otázek.

    Jaké byly důvody pro volbu jmenovaných dirigentů?

    Potřeba co nejrychleji zajistit hudební vedení obou operních domů, zejména s ohledem na plánování „náhradního provozu“ v souvislosti s nadcházející rekonstrukcí a uzavřením budovy Státní opery.

    Kdo se na jejich výběru podílel, respektive, jaký je mechanismus vyhledávání vůdčích osobností pro ND?

    Výběr provedl umělecký ředitel opery ND a SO Petr Kofroň. Zjistil, kdo je schopen se funkcí od nové sezony ujmout a kdo je ochoten se funkcí od nové sezony ujmout.

    Co očekáváte od hudebních ředitelů opery ND a SO? Jakou vlastně mají „náplň práce“?

    Hudební ředitelé řídí hudební provoz „svého“ domu. Náplní je tedy zejména umělecká a organizační práce s příslušnými orchestry a sbory příslušného „operního domu“.


    Komentáře k článku: Jmenování hudebních ředitelů

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,