Divadelní noviny > Názory – Glosy
Kacířské eseje
Jan Patočka / Miroslav Bambušek: Kacířské eseje. Režie Miroslav Bambušek, Studio Hrdinů, Praha. Premiéra 16. ledna 2020.
Expresivní, performativní divadlo, jaké vyznává tvůrce Miroslav Bambušek, dává v této produkci vyniknout filozofujícím slovům a myšlenkám, čímž v mnoha pasážích získává inscenace až meditativní charakter. Přitom si ale udržuje silný performativní rozměr, a to nejen fyzickým jednáním herců, ale i hudebním a zvukovým plánem (Vladimír Franz), prostorovým a výtvarným působením (výprava Zuzana Krejzková), včetně stínových světelných efektů (světla Pavel Havrda) a velkoplošných projekcí (video Jan Daňhel a Jakub Halousek). Scénář sestává z vesměs krátkých dialogů a ostrých dramatických scén, které herci rozehrávají s maximálně možnou autenticitou. Z každého setkání, z každé situace vytvářejí dramatické střety osobností, jejich charakterů, postojů a vizí. Účinkování filozofa Miroslava Petříčka (na snímku) v roli Hérakleita z Efesu a hudebníka Vladimíra Franze jako Ludwiga van Beethovena dodává produkci další – myšlenkově a postojem – autentický rozměr. DN
Komentáře k článku: Kacířské eseje
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)