Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Kacířské eseje

    Jan Patočka / Miroslav Bambušek: Kacířské eseje. Režie Miroslav Bambušek, Studio Hrdinů, Praha. Premiéra 16. ledna 2020.

    Expresivní, performativní divadlo, jaké vyznává tvůrce Miroslav Bambušek, dává v této produkci vyniknout filozofujícím slovům a myšlenkám, čímž v mnoha pasážích získává inscenace až meditativní charakter. Přitom si ale udržuje silný performativní rozměr, a to nejen fyzickým jednáním herců, ale i hudebním a zvukovým plánem (Vladimír Franz), prostorovým a výtvarným působením (výprava Zuzana Krejzková), včetně stínových světelných efektů (světla Pavel Havrda) a velkoplošných projekcí (video Jan Daňhel a Jakub Halousek). Scénář sestává z vesměs krátkých dialogů a ostrých dramatických scén, které herci rozehrávají s maximálně možnou autenticitou. Z každého setkání, z každé situace vytvářejí dramatické střety osobností, jejich charakterů, postojů a vizí. Účinkování filozofa Miroslava Petříčka (na snímku) v roli Hérakleita z Efesu a hudebníka Vladimíra Franze jako Ludwiga van Beethovena dodává produkci další – myšlenkově a postojem – autentický rozměr. DN

    • Autor:
    • Publikováno: 2. února 2020

    Komentáře k článku: Kacířské eseje

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,