Kacířské eseje – Divadelní noviny
Divadelní noviny Aktuální vydání 3/2025

Kulturní měsíčník pro divadlo a jiné umělecké obory

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

3/2025

ročník 34
27. 3. 2025
Můj profil

Divadelní noviny > Názory – Glosy

Kacířské eseje

Jan Patočka / Miroslav Bambušek: Kacířské eseje. Režie Miroslav Bambušek, Studio Hrdinů, Praha. Premiéra 16. ledna 2020.

Expresivní, performativní divadlo, jaké vyznává tvůrce Miroslav Bambušek, dává v této produkci vyniknout filozofujícím slovům a myšlenkám, čímž v mnoha pasážích získává inscenace až meditativní charakter. Přitom si ale udržuje silný performativní rozměr, a to nejen fyzickým jednáním herců, ale i hudebním a zvukovým plánem (Vladimír Franz), prostorovým a výtvarným působením (výprava Zuzana Krejzková), včetně stínových světelných efektů (světla Pavel Havrda) a velkoplošných projekcí (video Jan Daňhel a Jakub Halousek). Scénář sestává z vesměs krátkých dialogů a ostrých dramatických scén, které herci rozehrávají s maximálně možnou autenticitou. Z každého setkání, z každé situace vytvářejí dramatické střety osobností, jejich charakterů, postojů a vizí. Účinkování filozofa Miroslava Petříčka (na snímku) v roli Hérakleita z Efesu a hudebníka Vladimíra Franze jako Ludwiga van Beethovena dodává produkci další – myšlenkově a postojem – autentický rozměr. DN

  • Autor:
  • Publikováno: 2. února 2020

Komentáře k článku: Kacířské eseje

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*



Obsah,