Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Kateřina Kněžíková

    Kateřina Kněžíková v roli Aristei v inscenaci opery Josefa Myslivečka Olimpiade ve Stavovském divadle, 2. představení 5. května 2013.

    V mezinárodně obsazené inscenaci dostály přísným evropským parametrům v roli princezny Aristei hned dvě tuzemské pěvkyně. Simona Houda-Šaturová už opakovaně, proto osobností měsíce volíme Kateřinu Kněžíkovou, která tak rozsáhlou roli v přesně definovaném a na herectví založeném jevištním tvaru předvedla poprvé. Part zazpívala stříbrným hlasem technicky precizně, s přirozenou muzikálností a citem pro interpetační styl a jemné valéry výrazu. Ten byl ostatně tím nejdůležitějším, co propojilo zpěv s jevištním jednáním a na čem stojí celá inscenace.

    • Autor:
    • Publikováno: 29. května 2013

    Komentáře k článku: Kateřina Kněžíková

    1. Jana Widmannová

      Avatar

      Slabý, vydřený hlas z konzervatoře. V ND v patnácté řadě není slyšet. Ve Vídni při předzpívání 4x neuspěla.

      11.10.2014 (14.23), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,