Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Layla Martínez: Červotoč

    Činoherní studio Ústí nad Labem, premiéra 11. října 2024

    Inscenaci režisérky a zároveň autorky dramatizace Elišky Říhové, jež scénicky adaptuje stejnojmennou novelu španělské prozaičky Layly Martínez z roku 2021, která česky, a to v překladu Blanky Stárkové a příkladné péči nakladatelství Paseka, vyšla teprve letos, lze bez přehánění označit za tzv. husarský kousek. Intelektuálně provokuje, emocionálně strhává, neokázale vizuálně exceluje a herecky jí v jedinečném, precizně vyrovnaném mezigeneračním kombu suverénně vládnou Zuzana Zlatohlávková, Marie Machová a Luciana Tomášová. Výjimečná symbióza svérázné múzičnosti, nekompromisní nadčasové aktuálnosti i výtečně vyvážené věcnosti zve k opakovaným návštěvám a zároveň se stává důležitým vzorem pro spřízněné (nejen) regionální divadelní kolektivy, ale rovněž zcela zásadním předmětem zájmu festivalových dramaturgů. Horor i laskomina a především výkladní skříň tematicky i formálně progresivní linie domácí činohry. Neradno minouti!DN

    • Autor:
    • Publikováno: 29. října 2024

    Komentáře k článku: Layla Martínez: Červotoč

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,