Lucia Kašiarová
Slovenská umělkyně pohybující se v široké škále živého umění trvale působící v Praze. Ředitelka pražského Studia ALTA, performerka, tanečnice, choreografka, pedagožka, zakladatelka festivalu slovenského současného tance Hybaj ho!. Je držitelkou ceny České taneční platformy Tanečnice roku 2012. Realizuje vlastní choreografické projekty, spolupracuje s významnými českými a zahraničními choreografy i s činoherními režiséry.
První divadelní zážitek
Improvizované představení v rámci festivalu Tanec dnes. Ten člověk se hýbal tak příšerně, že mě to úplně pohltilo a stáhlo od baletu směrem k současnému tanci. Bohužel vůbec netuším, jak se jmenoval.
Divadelní sen
Zorganizovat setkání všech ještě žijících tanečních improvizátorů z období formování improvizace a současného tance.
Divadelní zkušenost (role), na kterou nemůžete zapomenout
Zatím tak výraznou či zásadní nemám.
Doba, ve které byste chtěla žít a věnovat se divadlu, případně je sledovat
Dnes.
Osobnost divadelní historie nebo přítomnosti, se kterou byste ráda zašla na kus řeči
Jean-Baptiste Lully, William Shakespeare, Steve Paxton, Peter Šavel a Tereza Ondrová.
Inscenace/projekt, který byste ráda viděla podruhé (víckrát), a inscenace/projekt, který byste víckrát vidět nechtěla
Každé představení, které není jednoznačné, které k divákům promlouvá a klade otázky. Na druhé straně mě nezajímají projekty za velké peníze, které bývají mrtvé už při podpisu kontraktu.
Kniha, kterou máte na nočním stolku, a kniha, kterou byste nikdy nedala do antikvariátu
Na stole mám básnickou sbírku Mily Haugové Alfa Centauri. Do antikvariátu bych nedala Citadelu Antoine de Saint-Exupéryho a Tibetskou knihu mrtvých.
Film nebo televizní pořad, na který jste kdykoli ochotna se dívat, a film, případně televizní pořad, který už podruhé vidět nechcete
Kdykoli na Eyes Wide Shut od Stanleyho Kubricka, nikdy na jakýkoli debilní seriál.
Hudba, kterou posloucháte – doma, v autě, na koncertě…, a hudba, kterou zásadně neposloucháte
Muziku si zásadně nechávám pouštět od lidí, kteří jsou mi blízcí, sama ji nikdy neposlouchám. Nezajímá mě moderní, folklorní a dechovka.
Obraz/fotografie/plakát, který byste chtěla mít v obýváku, v ložnici, v kuchyni a (případně) na záchodě
Egona Schieleho v každé místnosti a situaci.
Nápoj, který si nejraději dáváte v divadelním baru
Jameson.
Květina, kterou byste nejraději dostala na premiéře
Pampelišku, která roste hned za ALTou na trati.
Kým/čím byste byla, kdybyste se nevěnovala divadlu
Fyzikem.
Divadelní postava, kterou byste chtěla být v reálném životě
Improvizátorkou, která obsáhne všechny postavy v jednom momentu, hraje si s nimi a má jejich vědění.
Chtěla byste umřít na jevišti (v divadle)?
Jaký je rozdíl mezi „umřít na jevišti v divadle“ a umřít na ulici ve městě?
Plus: Oblíbený/neoblíbený divadelní kritik
Američtí kritici, kteří spoluvytvářeli směřování tance v sedmdesátých letech minulého století.
Komentáře k článku: Lucia Kašiarová
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)