Lucia Kašiarová – Divadelní noviny
Divadelní noviny Aktuální vydání 3/2025

Kulturní měsíčník pro divadlo a jiné umělecké obory

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

3/2025

ročník 34
27. 3. 2025
Můj profil

Divadelní noviny > Burza

Lucia Kašiarová

Slovenská umělkyně pohybující se v široké škále živého umění trvale působící v Praze. Ředitelka pražského Studia ALTA, performerka, tanečnice, choreografka, pedagožka, zakladatelka festivalu slovenského současného tance Hybaj ho!. Je držitelkou ceny České taneční platformy Tanečnice roku 2012. Realizuje vlastní choreo­grafické projekty, spolupracuje s významnými českými a zahraničními choreografy i s činoherními režiséry.

Lucia Kašiarová

První divadelní zážitek

Improvizované představení v rámci festivalu Tanec dnes. Ten člověk se hýbal tak příšerně, že mě to úplně pohltilo a stáhlo od baletu směrem k současnému tanci. Bohužel vůbec netuším, jak se jmenoval.

Divadelní sen

Zorganizovat setkání všech ještě žijících tanečních improvizátorů z období formování improvizace a současného tance.

Divadelní zkušenost (role), na kterou nemůžete zapomenout

Zatím tak výraznou či zásadní nemám.

Doba, ve které byste chtěla žít a věnovat se divadlu, případně je sledovat

Dnes.

Osobnost divadelní historie nebo přítomnosti, se kterou byste ráda zašla na kus řeči

Jean-Baptiste Lully, William Shakespeare, Steve Paxton, Peter Šavel a Tereza Ondrová.

Inscenace/projekt, který byste ráda viděla podruhé (víckrát), a inscenace/projekt, který byste víckrát vidět nechtěla

Každé představení, které není jednoznačné, které k divákům promlouvá a klade otázky. Na druhé straně mě nezajímají projekty za velké peníze, které bývají mrtvé už při podpisu kontraktu.

Kniha, kterou máte na nočním stolku, a kniha, kterou byste nikdy nedala do antikvariátu

Na stole mám básnickou sbírku Mily Haugové Alfa Centauri. Do antikvariátu bych nedala Citadelu Antoine de Saint-Exupéryho a Tibetskou knihu mrtvých.

Film nebo televizní pořad, na který jste kdykoli ochotna se dívat, a film, případně televizní pořad, který už podruhé vidět nechcete

Kdykoli na Eyes Wide Shut od Stanleyho Kubricka, nikdy na jakýkoli debilní seriál.

Hudba, kterou posloucháte – doma, v autě, na koncertě…, a hudba, kterou zásadně neposloucháte

Muziku si zásadně nechávám pouš­tět od lidí, kteří jsou mi blízcí, sama ji nikdy neposlouchám. Nezajímá mě moderní, folklorní a dechovka.

Obraz/fotografie/plakát, který byste chtěla mít v obýváku, v ložnici, v kuchyni a (případně) na záchodě

Egona Schieleho v každé místnosti a situaci.

Nápoj, který si nejraději dáváte v divadelním baru

Jameson.

Květina, kterou byste nejraději dostala na premiéře

Pampelišku, která roste hned za ALTou na trati.

Kým/čím byste byla, kdybyste se nevěnovala divadlu

Fyzikem.

Divadelní postava, kterou byste chtěla být v reálném životě

Improvizátorkou, která obsáhne všechny postavy v jednom momentu, hraje si s nimi a má jejich vědění.

Chtěla byste umřít na jevišti (v divadle)?

Jaký je rozdíl mezi „umřít na jevišti v divadle“ a umřít na ulici ve městě?

Plus: Oblíbený/neoblíbený divadelní kritik

Američtí kritici, kteří spoluvytvářeli směřování tance v sedmdesátých letech minulého století.

  • Autor:
  • Publikováno: 27. dubna 2015

Komentáře k článku: Lucia Kašiarová

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*



Obsah,