Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Marek Cpin

    Marek Cpin, autor výprav k inscenacím Viktor aneb Dítka u moci a Doktor Živago

    (režie Jan Mikulášek, Divadlo v Dlouhé a Divadlo Na zábradlí)

    Viktor aneb Dítka u moci

    Viktor aneb Dítka u moci v Dlouhé FOTO MARTIN ŠPELDA

    Zlomky postav vzájemně nesouvisejících, cáry lidí, útržky myšlení, kousky svědomí, úlomky zapomenutých vědomí. FOTO KIVA

    Doktor Živago v Divadle Na zábradlí FOTO KIVA

    Marek Cpin vytvořil pro dvě Mikuláškovy inscenace scénografie, které vyprávějí příběhy. Oběma stvrzuje svou výjimečnost a úspěch v letošních Cenách divadelní kritiky.

    Barevně provokující (až divákům ubližující) kostýmy a paruky, šílené rekvizity (jako jsou lidské ostatky a plyšáci) stojí ve Viktorovi v kontrastu ke strohé, bílé scéně. Obrovská plexisklová stěna zde odděluje svět přetvářky – salonní společnost plnou paroháčů – a „hereckou“ šatnu, kde je čas se odmaskovat. Zrcadlové bludiště v Doktoru Živagovi odráží zmatek ve společnosti i nitru postav, kostýmy jsou naopak poměrně decentní, i když ani zde nechybí úkroky v podobě „elvisovského“ oblečku pro Komarovského či „playboy“ kabaretního kostýmu Toni. Hra kontrastů a silná významotvornost jsou hlavními znaky Cpinovy zralé tvorby.

    • Autor:
    • Publikováno: 24. června 2015

    Komentáře k článku: Marek Cpin

    1. Moravčíková Kamila

      Avatar

      Ahoj Marku,
      sme na Teba aj mamkou velmi hrdé až pyšné. Vela úspechov aj dalšich želá Kamila

      28.06.2015 (10.40), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,